۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶

مدیرکل تعاون مازندران:

سرمایه گذاری در بخش تعاون مازندران ۱۴۰ درصد بیشتر شد

 سرمایه گذاری در بخش تعاون مازندران ۱۴۰ درصد بیشتر شد

ساری- مدیرکل تعاون مازندران از رشد ۱۴۰ درصدی در حوزه سرمایه گذاری بخش تعاون طی فعالیت دولت سیزدهم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری بعدازظهر شنبه در جلسه شورای تعاومن استان از رشد ۱۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بخش تعاون طی فعالیت دولت سیزدهم و گفت: برای توسعه تعاون، ساختار اداری بخش تعاون باید بازبینی شود.

وی با عنوان اینکه لازم است در حوزه سازمانی بخش تعاون تقویت شود، بازنشسته شدن نیروها را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۴ نیرو در حوزه امور تعاون فعالیت دارند و به بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ شرکت تعاونی خدمات ارائه می‌دهند.

وی از کسب رتبه دوم استان در بخش تعاون خبر داد و گفت: بیش از هفت هزار و ۷۳۹ تعاونی در استان فعال است، گفت: تعیین تکلیف تعاونی‌های غیر فعال از جمله برنامه‌ها در استان است از این رو کمیته تعیین تکلیف تعاونی‌های مشکل‌دار و غیر فعال تشکیل شده است.

باقری تعداد تعاونی‌های فعال در بخش صنعت را بیش از هزار و ۴۰۰ واحد، دو هزار و ۱۹۷ تعاونی کشاورزی و دو هزار و ۴۸۸ تعاونی در بخش خدمات ذکر کرد و گفت: بیش از هفت هزار بازرسی و نظارت از تعاونی‌ها در دو سال گذشته صورت گرفت.

مدیرکل تعاون مازندران از رشد پرداخت تسهیلات بخش تعاون در مدت فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و با اشاره به راه اندازی خط اعتباری دو هزار میلیاردی توسط بانک تعاون گفت: همچنین ۱۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ نیز به بخش تعاون اختصاص داده شده است.

باقری با اشاره به اینکه مشارکت اقتصادی مردم در دولت سیزدهم ۱۳ درصد رشد یافته است، گفت: ۸۱ طرح تعاونی با دو هزار و ۳۲۴ نفر اشتغال و اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان طی دو سال افتتاح شده است.

وی بر لزوم تثبیت جایگاه بخش تعاون تاکید کرد وگفت: ۸۵ اقتصاد دست بخش دولتی و ۳ تا ۵ درصد آن در دست بخش تعاون بوده و لازم است تا جایگاه بخش تعاون تثبیت شود.

کد خبر 5935960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha