۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۳۹

مدیرکل صمت خوزستان:

وجود شرکت‌های مدیریت صادرات در خوزستان ضروری است

وجود شرکت‌های مدیریت صادرات در خوزستان ضروری است

اهواز- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تشکیل شرکت‌های «ای ام سی» یا «مدیریت صادرات» در استان به منظور حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی در حوزه صادرات ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه در استان خوزستان شرکت‌های ای ام سی فعالیتی ندارند، بیان کرد: خوزستان سومین استان صادرکننده کشور است اما ساز و کار مناسبی برای حمایت از صادرکنندگان در استان وجود ندارد.

وی، یکی از راه‌های حمایت از صادرات را تشکیل شرکت‌های «ای ام سی» دانست و افزود: این شرکت‌ها مسیر صادرات را برای واحدهای تولیدی با آشنایی و آگاهی از بازارهای بین‌المللی هموار می‌کنند.

فلاح ادامه داد: این شرکت‌ها با انجام مطالعات از بازار هدف و کاهش هزینه‌ها، انجام صادرات را تسهیل کرده و در برند سازی، بازاریابی و فرآیندهای ترخیص و برگشت ارز کمک‌کننده هستند.

مدیرکل صمت خوزستان تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم برای رونق صادرات در استان تشکیل این شرکت‌ها و تقویت بازاریابی است.

وی، یکی دیگر از راه‌های تسهیل و توسعه صادرات استان را ایجاد صندوق ضمانت صادرات عنوان کرد و گفت: پیگیری برای ایجاد صندوق ضمانت صادرات از وزارت صمت در حال انجام است که با پرداخت تسهیلات و تأمین نقدینگی به صادرکنندگان کمک بزرگی خواهد کرد.

فلاح تصریح کرد: این صندوق با حمایت صندوق ضمانت ایران و همکاری بانک توسعه صادرات با پرداخت تسهیلات از صادرکنندگان حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌های راهبردی در حوزه صادرات کشور است، افزود: ۱۵ درصد تجارت و ۲۵ درصد ارزآوری کشور در ۶ ماهه امسال توسط این استان انجام شد.

کد خبر 5936285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha