۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۲

مدیر امور منابع آب ارومیه:

شناسایی ۱۱۰۰ هکتار از اراضی تغییر کاربری غیرمجاز در ارومیه

شناسایی ۱۱۰۰ هکتار از اراضی تغییر کاربری غیرمجاز در ارومیه

ارومیه- مدیر امور منابع آب ارومیه از شناسایی بیش از ۱۱۰۰ هکتار از اراضی تغییر کاربری از دیم به آبی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ضرغام گوزلی در این زمینه اظهار کرد: این اراضی که شامل ۱۰۸۴ قطعه تغییر کاربری و توسعه یافته توسط امور منابع آب این شهرستان شناسایی و جهت برخورد قانونی و تعیین تکلیف به امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی این شهرستان معرفی شد.

وی افزود: این اقدام در راستای عمل به مصوبات شورای حفاظت از بیت المال استان و در مدت کمتر از سه ماه در بیش از ۱۵ روستای شهرستان ارومیه صورت گرفت.

گوزلی با بیان اینکه در سال‌های اخیر متأسفانه تغییر کاربری اراضی بدون محدودیت انجام گرفته است و در حال حاضر نیز صورت می‌گیرد، افزود: ادامه این روند بسیار نگران کننده بوده و تأثیرات جبران ناپذیری بر منابع آبی شهرستان خواهد داشت.

کد خبر 5937466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابراهیم CA ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      1 1
      بی سواد این موارد فایده ندارد ارومیه مستعد ایجاد پروژه باغ شهر است باید روی ان برنامه ریزی کرد ایجاد باغ شهر از لحاظ جذب توریست و درامد بهتر از دعوای دیم و...است خالص ساز
    • حسن IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      1 2
      منابع آبی را دریاچه بدرد نخور به هدر میده نه کشاورزان تمام حقابه کشاورزان را به دریاچه میریزد دریاچه ای که هیچ سودی هم نه برای اقتصاد کشور داره نه اشتغال. هر چقدر هم حقابه کشاورزان را به دریاچه بریزید همش بیهوده در اثر گرما تبخییر میشه و هیچ وقت هم احیا نمیشه فقط آب بیهوده تبخییر میشه