۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲

مهدی پور مطرح کرد؛

عضویت باشگاه کتابخوانی عطار نیشابوری در هفته کتاب رایگان است

عضویت باشگاه کتابخوانی عطار نیشابوری در هفته کتاب رایگان است

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ گفت: فرهنگسرای عطار نیشابوری با هدف ترویج امر کتابخوانی به مناسبت سی و یکمین هفته کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان به صورت رایگان ثبت نام انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خدیجه مهدی پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری گفت: کتاب تنها رفیقی است که اگر به سراغش بروی میل و شوق رسیدن به آن طراوت معنوی و فرهنگی دارد که تا مدت‌ها می‌تواند یک چیز اجتناب ناپذیر برای کسی باشد که اهل کتاب و مطالعه است.

وی افزود: با خواندن کتاب، آداب رفتاری مان هم تغییر می‌کند. وقتی کتاب می‌خوانیم شناختمان نسبت به کلمات عوض می‌شود. جملات درست تر و با آوای صحیح‌تر بیان می‌شود. حتی یاد می‌گیریم به موقع حرف بزنیم و قبل از حرف زدن، خوب فکر کنیم.

مهدی پور گفت: در همین راستا باشگاه کتابخوانی عطار نیشابوری با هدف ترویج امر کتابخوانی و تشویق عموم مخاطبان به ویژه نوجوانان به کتاب، عضو فعال می‌پذیرد.در این باشگاه نوجوانانی که دارای مهارت کتاب خواندن هستند و یا می‌خواهند از طریق دوستانشان کسب مهارت کتابخوانی نمایند دور هم جمع می‌شوند و تلاش می‌کنند تجربه‌های مؤثر خود در کتابخوانی را با هم به اشتراک بگذارند. این پاتوق کتابخوانی تلاش دارد با ایجاد فضایی تعاملی و گفت‌وگو محور، کتابخوانی را در سطح گسترده‌تری تبلیغ کرده و قشر نوجوان را به کتاب و کتابخوانی تشویق کند.

رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری گفت: باشگاه کتابخوانی در قالب یک پاتوق هفتگی در کتابخانه عطار نیشابوری برگزار می‌شود که طی آن نوجوانان، با تازه‌های نشر، ادبیات کهن، درست خوانی، نویسندگان و مشاهیر کهن و معاصر، فنون ادبی و … آشنا می‌شوند. نقد و بررسی و گفت‌وگو پیرامون موضوعات مرتبط با کتاب، دیدار با نویسندگان در قالب اردوهای نیم روزهف مسابقات فرهنگی، اطلاعات عمومی و غیره بخش دیگری از فعالیت‌های این پاتوق است.

مهدی پور در پایان افزود: نوجوانان علاقمند به کتاب و کتابخوانی و عضو باشگاه می‌توانند همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ تا ۳۰ آبان برای استفاده از از خدمات کتابخانه عطار نیشابوری به صورت رایگان ثبت نام نمایند.

کد خبر 5938782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha