۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳

مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل:

رواج جهالت مدرنیته از سیاست‌های دشمن است

رواج جهالت مدرنیته از سیاست‌های دشمن است

اردبیل- مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل گفت: سیاست دشمن این است که در فضای مجازی با انواع سرگرمی‌ها، تصاویر غیراخلاقی و جهالت مدرنیته را در جوامع اسلامی رواج دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رسول خواسته شامگاه سه‌شنبه در نشست برخط آنلاین که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، با بیان اینکه فطرت آدمی به ماندگاری و جاودانگی تمایل دارد، اظهار کرد: بر اساس فرمایش ائمه معصومین (ع) تنها راه ماندگاری انسان کتابخوانی و نگارش کتاب است چرا که آثار علمی مفید، یاد انسان را در همه زمان‌ها زنده نگه می‌دارد.

وی تصریح کرد: اگر امروزه موج بیداری مردم را در دنیا مشاهده می‌کنیم همه آنها ریشه در علم و آثار کتاب دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل گفت: اگر بخواهیم زمینه‌ساز تحقق و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی و ظهور امام عصر (عج) باشیم، باید با بهره‌گیری از آثار علمی بزرگان دین علاوه بر افزایش سطح آگاهی خود، با ترویج کتابخوانی معلومات و داشته‌های علمی مردم را نیز تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام خواسته با بیان اینکه کتاب نقش اساسی در بیداری آحاد جامعه ایفا می‌کند، افزود: سیاست دشمن بر این است که در فضای مجازی با انواع سرگرمی‌ها، بازی‌ها، مطالب و تصاویر غیراخلاقی قدرت تفکر را از انسان سلب کرده و جهالت مدرنیته را در جوامع اسلامی رواج دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروزه بر اساس آمارهای موجود، سرانه مطالعه مردم در کشور نزولی است و اگر ادیان الهی و بزرگان دین نامشان جاودان و آثارشان ماندگار است و اگر امروزه دین اسلام حرفی برای گفتن دارد، تمام آنها مدیون کتاب‌های دینی به ویژه قرآن است.

حجت‌الاسلام خواسته اضافه کرد: اگر بانوان طلبه بخواهند امنیت فکری را به مردم ارزانی کنند، باید دوره مطالعاتی آثار بزرگان دین به ویژه تفاسیر قرآن و آثار شهید مطهری را به عنوان برنامه برای خودشان قرار دهند که به طور قطع در تبلیغ، معنویات و سایر فعالیت‌های علمی اثر ویژه‌ای دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل نسل امروزی را نسل پرسشگر معرفی کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم خوراک علمی و مذهبی مناسبی به جوانان بدهیم، تنها چاره آن به‌کارگیری سیر مطالعاتی است چرا که مطالعه آثار بزرگان انسان را نقاد و علمی بار تربیت می‌کند.

کد خبر 5939354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha