۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵

رئیس امور عشایر استان همدان گفت:

تسهیلات مشاغل غیر از دامداری به عشایر همدان پرداخت می شود

تسهیلات مشاغل غیر از دامداری به عشایر همدان پرداخت می شود

همدان- رئیس امور عشایر استان همدان گفت: برای ایجاد مشاغل غیر از دامداری در مناطق عشایری همدان، تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر کاویانی‌دلشاد با بیان اینکه از محل تبصره ۱۸و ماده ۵۲ مبلغ ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر استان پرداخت شده، اظهار کرد: مشاغل زنبورداری، کشت گیاهان دارویی، صنایع دستی، گردشگری، زنجیره تولید گوشت و مشاغل خانگی برای عشایر همدان ایجاد می‌شود.

وی افزود: درحال حاضر ۵/۱۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با شرایط مناسب برای عشایر همدان برای کشت گیاهان دارویی موسیر، گشنیزه و بابونه در مراتع عشایر استان در نظر گرفته شده است.

رئیس امور عشایر استان همدان با بیان اینکه پیگیری می‌کنیم صنایع خرد و فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی در استان راه اندازی شود، از عشایری که به کشت گیاهان دارویی علاقمند هستند و زمینه لازم را دارند درخواست کرد به امور عشایر مراجعه و با شرکت در دوره‌های آموزشی از تسهیلات این بخش استفاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال حدود ۳۰۰ هکتار گیاه دارویی در مراتع و اراضی دیم عشایر همدان کشت شده و با همکاری با بخش خصوصی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی، مقرر شده خرید ضمانتی در دستور کار قرار گیرد.

کاویانی‌دلشاد ادامه داد: در زمینه صنایع دستی و گردشگری نیز فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای عشایر استان فراهم شده است.

کد خبر 5939538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha