۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳

برای روزهای پنج شنبه و جمعه پیش بینی می شود؛

وزش تند باد و گاهی گرد و خاک در خراسان جنوبی 

وزش تند باد و گاهی گرد و خاک در خراسان جنوبی 

بیرجند_ کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: پنج‌شنبه و جمعه وزش تند باد و گاهی گرد و خاک در استان قابل انتظار است.

جواد نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی امروز و فردا تا اوایل هفته آینده به تناوب افزایش ابر در استان قابل پیش بینی است.

وی ادامه داد: پنج‌شنبه و جمعه وزش تند باد و گاهی گرد و خاک در استان قابل انتظار است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی برای جمعه تا شنبه هفته آتی با نفوذ توده هوای ناپایدار جوی رگبار باران، گاهی رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و خطر برخورد صاعقه برای مناطق نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز استان را پیش بینی کرد.

نخعی افزود: در برخی از شهرستان‌ها مانند نهبندان، سربیشه و حاجی آباد زیرکوه وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی قابل پیش بینی است.

وی یادآور شد: در همین خصوص هشدار سطح زرد هواشناسی روز گذشته صادر شده بنابراین توصیه می شود برای سامانه بارشی روز جمعه احتیاط در رانندگی، رعایت سرعت مطمئنه، اجتناب از سفرهای غیرضرور، عدم فعالیت های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، خودداری از جا به جایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی، امدادی و شهرداری ها، لایه روبی کانال ها،پاک سازی دهانه پل ها، پرهیز از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده، جمع آوری و انتقال محصولات برداشت شده به مکان های سرپوشیده، جلوگیری از چرای دام و غیره صورت گیرد.

نخعی بیان داشت: دمای هوای استان امروز و فردا روند افزایش نسبی دارد و روز جمعه تا شنبه هفته آینده کاهش دمای هوا به طور موقت محسوس است.

وی ادامه داد: در شب و روز گذشته سربیشه با کمینه دمای ۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم با بیشینه دمای ۳۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: نوسانات دمایی در مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۶ و ۲۴ درجه بوده است.

کد خبر 5939792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha