۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل خبر داد؛

شاهرود خلخال پایلوت اجرای طرح آبادانی و پیشرفت منظومه روستایی

شاهرود خلخال پایلوت اجرای طرح آبادانی و پیشرفت منظومه روستایی

خلخال- مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: بخش شاهرود خلخال به عنوان پایلوت اجرای طرح آبادانی و پیشرفت منظومه روستایی انتخاب شد.

حامد کیخسروی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شاهرود به عنوان یکی از هفت طرح پایلوت کشوری با انعقاد تفاهمنامه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و استانداری از مرداد سال ۹۹ انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: منظومه شاهرود به لحاظ موقعیت اداری و سیاسی منطبق بر بخش شاهرود از شهرستان خلخال است که در استان اردبیل واقع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل بیان کرد: بخش شاهرود شامل سه دهستان به نام‌های شاهرود، شال و پلنگا و یک نقطه شهری به نام کلور است که از مجموع کل جمعیت منظومه شاهرود ۹ هزار و ۴۲۳ در قالب بیش از ۸۰ درصد در روستاها و ۲ هزار و ۳۴۷ نفر در قالب ۱۹ درصد نیز در شهرها ساکن هستند.

کیخسروی اضافه کرد: به دلیل تنوع بالای فعالیت‌های اقتصادی و کشاورزی و خدماتی و میزان مشارکت مناسب روستاییان در اجرای طرح‌های هادی روستایی، جاذبه‌های متعدد گردشگری و درصد بالای روستاهای فاقد امکانات و تأسیسات زیربنایی در بخش شاهرود این بخش به عنوان پایلوت تهیه و اجرای طرح آبادانی و پیشرفت منظومه روستایی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: نگاه شبکه‌ای به سازمان فضایی و عملکردی سکونتگاه‌ها در قالب رویکرد شبکه منطقه‌ای در چارچوب برنامهریزی فضایی مشارکت روستاییان در فرآیند توسعه و اهمیت دادن به نهادهای محلی، هماهنگی بین دستگاهی و توجه به جایگاه و نقش دستگاه‌های اجرایی و ارائه طرح‌های پیشران توسعه که باعث تسریع روند توسعه در زمان کمتر و تأثیرگذاری حداکثری است از ظرفیت‌های طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل بیان کرد: براساس اصول حاکم بر طرح مذکور ارتقای توانمندی‌های محلی در فرآیند اجرایی پروژه با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و ترویجی و شناسایی متقاضیان، راه اندازی و توسعه کسب و کارهای خانگی روستایی به ویژه در حوزه طرح‌های پیشران از اولویت‌های تیم تسهیلگری بنیاد از زمان آغاز طرح به شمار می‌آید.

کیخسروی طرح‌های پیشران منظومه شاهرود خلخال را یادآور شد و اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های گردشگری، توسعه فعالیت‌های کشت و فرآوری گردو و توسعه فعالیت‌های زنبورداری و تولید عسل از جمله این طرح هاست.

وی اجرای طرح پنل‌های خورشیدی با همکاری بسیج سازندگی در بخش شاهرود و احیای صنایع دستی فراموش شده منطقه و راه اندازی کارگاه‌های شال بافی و جاجیم بافی را از دیگر طرح‌های پیشران در این حوزه اعلام کرد.

کد خبر 5939892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha