۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹

در حمایت از مردم مظلوم فلسطین؛

پویش ملی قصه‌ قدس برگزار می‌شود

پویش ملی قصه‌ قدس برگزار می‌شود

«پویش ملّی قصه‌ی قدس»، با هدف ایجاد کارزار مردمی جمع‌آوری داستان، برای کودکان زیر ۷ سال با موضوع فلسطین به همت مجموعه یارستان کودکستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان پویش «قصه قدس»، با هدف انتقال و تبیین ابعاد مختلف زندگی بچه‌های فلسطینی و روایت صبر و مقاومت مردم فلسطین، از نویسندگان حوزه کودک دعوت می‌کند تا آثار داستانی خود را با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و شاخص‌های تعیین‌شده، برای یارستان کودکستان ارسال کنند.

مشخصات و ویژگی‌های لازم برای آثار ارسالی به شرح زیر است:

عدم اشاره مستقیم به خشونت، توجه به حماسه‌سرایی؛ به جای مرثیه‌سرایی، پرداختن به مفاهیم اقتدار و صبر در مقاومت- ایجاد میل و علاقه نسبت به فلسطین به عنوان قبله اول مسلمین، پرداختن به تصویر امید در آینده‌ی فلسطین بدون اسرائیل

این پویش به همت یارستان کودکستان و در راستای رسالت این مجموعه در معرفی آثار فاخر و ایجاد ارتباط بین تولید کنندگان و مربیان و خانواده‌ها طراحی شده است و این بار به طور خاص به موضوع فلسطین و ضرورت روایتگری در آن برای کودکان توجه کرده است.

نویسندگان و راویان دغدغه‌مند در حوزه کودک می‌توانند با مراجعه به سایت یارستان کودکستان به آدرسyarestankoodakestan.ir از تاریخ ۲۳ آبان تا ۸ آذر آثار خود را ارسال کنند.

لازم به ذکر است، به آثار برگزیده جوایز نفیسی، از جمله تصویرگری و چاپ داستان و انتشار آن در جامعه کودک اهدا خواهد شد.

کد خبر 5939956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha