۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل خبر داد؛

رقابت ۱۹ اثر نمایشی در جشنواره استانی «تئاتر»

رقابت ۱۹ اثر نمایشی در جشنواره استانی «تئاتر»

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ۱۹ اثر راه یافته به مرحله نهایی سی و یکمین جشنواره استانی «تئاتر» با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از روند برگزاری جشنواره استانی تئاتر در اردبیل اظهار کرد: از دیروز سی و یکمین جشنواره تئاتر استان با حضور گروه‌های نمایشی از مناطق مختلف شهرها در مجتمع فدک اردبیل آغاز شده و نمایش‌ها در فدک و بیضا به روی صحنه می‌رود.

وی تصریح کرد: بعد از فراخوان انجام شده در ماه‌های گذشته گروه‌های نمایشی ۴۵ اثر را به دبیرخانه ارسال کرده بودند که این آثار در مراحل بازبینی، داوری و کارشناسی مورد توجه و دقت نظر قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: از بین این آثار، ۱۹ اثر منتخب در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزیده شدند که قرار است این آثار به مدت سه روز به روی صحنه بروند.

رجبی افزود: در بخش صحنه‌ای ۱۳ نمایش و در بخش خیابانی ۶ نمایش ارائه می‌شود تا هنرمندان تئاتر توانمندی خود را به شایستگی نشان دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر و با برگزاری جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و شهرستانی جشنواره تئاتر از شرایط مناسب و مطلوبی برخوردار بوده و ما تلاش می‌کنیم تا امسال متفاوت از سال‌های گذشته این جشنواره را کیفی‌تر و مناسب‌تر برگزار کنیم.

رجبی اضافه کرد: هنرمندان در کنار رقابت سه روزه، در سالن‌های فدک و بیضا سعی خواهند کرد تا در آئین اختتامیه حضور داشته و عصر جمعه از منتخبان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل تجلیل شود.

وی بیان کرد: همچنان هنرمندان رشته تئاتر از کمبود فضا و برخی امکانات گله‌مند هستند که امیدواریم با تکمیل تالار شهر اردبیل به صورت اختصاصی، هنرمندان رشته تئاتر از سالن و فضای مناسب بهره‌مند شوند.

رجبی در ادامه سخنان خود یادآور شد: آثار برتر و منتخب جشنواره سی و یکم به عنوان آثار برگزیده این استان در رویداد بین‌المللی تئاتر فجر حاضر شده تا شاهد رقابت خوب و برگزیده شدن این آثار در بین برترین تئاترهای کشور باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: جشنواره تئاتر که شکوه و عظمت هنر استان را به نمایش می‌گذارد، فرصت همراهی هنرمندان توانمند و خلاقی را در این عرصه فراهم کرده تا بتوانیم در قالب جشن بزرگ تئاتر قدردان تلاش هنرمندان باشیم.

کد خبر 5940191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha