۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۵۸

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه:

تئاتر کرمانشاه توانایی حضور در عرصه بین المللی را دارد

تئاتر کرمانشاه توانایی حضور در عرصه بین المللی را دارد

کرمانشاه- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های استتن کرمانشاه در عرصه هنری، گفت: تئاتر کرمانشاه توانایی حضور در عرصه بین المللی را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صفدری شامگاه جمعه در آئین اختتامیه سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر استانی که در محل تالار انتظار برگزار شد، اظهار کرد: جامعه و هنر تئاتر به دلیل نقش‌آفرینی‌هایی که دارد باید هنری زنده تلقی شود چرا که در حوزه‌های مختلف هنری تعداد معدودی از نظر از آنها طراوت، زنده بودن و اثرگذاری به اندازه تئاتر دارند.

وی افزود: از هنرمندان حوزه هنر نمایشی می‌رود آن است که با توجه به در اختیار داشتن فضای بصری در این حوزه همواره از توانمندی و خلاقیت خود استفاده و بهره لازم را ببرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه هنر نمایشی تئاتر موقعیت خوبی برای انتقال فرهنگ دارد، تصریح کرد: استان کرمانشاه در زمینه تئاتر ظرفیت‌های بسیار خوبی داشته که می‌توان گفت استان کرمانشاه با حضور هنرمندان خود و خلق آثار ارزشمند توانایی حضور در عرصه کلی و بین المللی را دارد.

صفدری ادامه داد: بر اساس تجربیات حاصل شده در جوامع پیشرفته هنر تئاتر با حوزه‌های اقتصاد و سیاست رابطه و تقابلی مستقیم داشته و باید توجه داشت که مجموعه هنرمندان عرصه نمایش علاوه بر هنر و فرهنگ در حوزه اقتصاد نیز اثرگذار هستند.

وی به تأثیر هنر بر ابعاد مختلف جامعه اشاره و بیان کرد: در همه جای دنیا هنر تئاتر بر زندگی اثر گذار بوده و به واسطه همین اثر گذاری می‌توان شاهد اعتلای این هنر و تولید آثار ارزشمند همچون گذشته در استان کرمانشاه باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه اخلاق و انسانیت ۲ مبانی مهم در تولید آثار در همه جشنواره‌ها است، گفت: با رعایت مبانی حق، اخلاق و انسانیت انتظار می‌رود که در حوزه هنرهای نمایشی بتوان آثار فاخر تولید کرد.

صفدری تاکید کرد: استان کرمانشاه به واسطه تولید آثار فاخر، وجود اثر هنری ارزنده، سابقه هنری خوب و نیز حضور پررنگی در سطوح بالا به ویژه در حوزه هنرهای نمایشی توانسته تاکنون جایگاه خوبی در عرصه هنری و نمایش کسب کند.

کد خبر 5941588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha