۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

شورا و شهرداری اردبیل سالن سوم خرداد را به هنرمندان هدیه کنند

شورا و شهرداری اردبیل سالن سوم خرداد را به هنرمندان هدیه کنند

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: شورا و شهرداری استان اردبیل شایسته است در تکریم به هنرمندان، سالن سوم خرداد را سریعتر تجهیز و نوسازی کرده و در اختیار هنرمندان قرار دهند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی شامگاه جمعه در آئین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: هنرمندان تئاتر و نمایش از کمبود سالن تمرینی و پلاتو رنج می‌برند که ضرورت دارد مسئولان استانی و شهرستانی در تأمین فضاهای مناسب برای هنرمندان تدبیری بیندیشند.

وی تصریح کرد: هر چند فدک و بیضا در این دوره از جشنواره شرایط مناسبی را برای اجرای نمایش‌ها فراهم کرد اما همچنان با کمبود فضا روبه‌رو هستیم و این شرایط نامناسب شرمندگی بیشتر ما را در برابر هنرمندان رقم زده ولی سعی بر این است تا تالار شهر که دارای ۲ سالن مجزای ۶۰۰ نفری است هر چه سریع‌تر تکمیل و در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: امیدواریم با تلاش و پیگیری شورا و شهرداری اردبیل هر چه سریع‌تر سالن سوم خرداد تجهیز و تکمیل شده و در اختیار اصحاب هنر به ویژه فعالان تئاتر قرار گیرد.

رجبی افزود: در یک سال گذشته پیگیری‌های ما با شورا و شهرداری اردبیل نتایج خوبی را به همراه داشته و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان فضا برای تکمیل این مجموعه فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ۹ ماهی که مسئولیت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را بر عهده داشتیم، با وجود گستردگی انتظارات اصحاب فرهنگ و هنر، سعی کردیم تا شبانه‌روزی و بدون خستگی پیگیر مطالبات آنها باشیم و برگزاری چنین رویدادی با حضور همه علاقه‌مندان به تئاتر و نمایش انگیزه بیشتری را در خدمت‌رسانی مضاعف به ما بخشیده است.

رجبی اضافه کرد: استان اردبیل از ظرفیت فرهنگی و توانمندی‌های هنری بی‌نظیری برخوردار است که باید تلاش کنیم تا در یک افق امیدبخش جریان فرهنگ و هنر استان را به مدار توسعه روزافزون سوق داده و شرایط مطلوبی را در همه نقاط استان در بخش‌های هنری و فرهنگی فراهم کنیم.

وی بیان کرد: در رشته تئاتر در کنار برگزاری این جشنواره به صورت استانی، جشنواره ۱۰۰ سال قدمت تئاتر خلخال را برگزار کردیم و قرار است جشنواره مرزداران نیز در بیله‌سوار برای دومین سال برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: جشنواره مغان در پارس آباد برگزار خواهد شد و ما در ماه‌های گذشته جشنواره طنز گرمی را نیز برگزار کردیم که همه این رویدادها به تقویت جریان ناب فرهنگی و هنری کمک کرده است.

رجبی تصریح کرد: در همه رشته‌های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد و ما بدون محدودیت خاص از برگزاری کنسرت‌های موسیقی نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم تا فعالان این حوزه نیز بتوانند توانمندی و استعداد خود را به نمایش بگذارند.

وی از همراهان برگزاری این رویداد به ویژه کتابخانه‌های عمومی، بنیاد شهید، شهرداری و سایر مجموعه‌ها قدردانی کرد و گفت: هشت اثر نمایشی اجرا شده در جشنواره تئاتر استان مربوط به حوزه دفاع مقدس، ایثار، جهاد و شهادت بود که این خود حرکتی بی‌نظیر از سوی نسل نواندیش است.

رجبی افزود: امیدواریم آثار منتخب در جشنواره منطقه‌ای و بین‌المللی فجر درخششی شایسته داشته و بتوانند زمینه و بستر تولید آثار ارزشمند را فراهم کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم اصحاب هنر به ویژه اهالی تئاتر در آئین فردا به نشانه اعتراض و دفاع از حق مردم غزه به صحنه آمده و اجازه ندهند تا بیش از این تراژدی غمگین غزه استمرار پیدا کرده و بیش از این کشتار فجیع مردم مظلوم غزه به دست رژیم سفاک صهیونیستی رقم بخورد.

کد خبر 5941728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha