۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵

دادستان کرمان:

سرکرده باند سارقان به عنف در کرمان دستگیر شد

سرکرده باند سارقان به عنف در کرمان دستگیر شد

کرمان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از دستگیری سرکرده باند سارقان به عنف، قاتل فراری و عامل گروگانگیری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان کرمان، مهدی بخشی با اشاره به وقوع قتل فردی در حین نزاع در شهر کرمان در ٩ مرداد ماه سال ١۴٠٠ بیان کرد: دستور قضائی لازم برای پیگیری موضوع به پلیس آگاهی انتظامی صادر شد که در تعاقب اشراف بر ارتباطات و تحرکات وی و با هماهنگی‌های مطلوب قضائی، انتظامی و پیگیری میدانی، قاتل متواری در شهر مشهد دستگیر شد.

وی ادامه داد: این متهم تحت نظر مقام قضائی قرار گرفت و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

دادستان کرمان اضافه کرد: تحقیقات مقدماتی لازم در خصوص نحوه قتل و دیگر ابعاد موضوع در دست اقدام قضائی است و متهم در تحقیقات اولیه به ارتکاب قتل اقرار کرده است.

آدم ربایی جوانی ٢۵ ساله به دلیل اختلافات مالی

مدعی العموم کرمان همچنین در خصوص پرونده دیگری با موضوع آدم ربایی جوانی ٢۵ ساله به دلیل اختلافات مالی گفت: متهم دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد که در حال حاضر تحقیقات در این پرونده نیز ادامه دارد و پس از تکمیل، پرونده با صدور کیفر خواست به دادگاه کیفری ارجاع خواهد شد.

تشریح آخرین جزئیات پرونده سرقت‌های متعدد به عنف در کرمان

بخشی در تشریح آخرین جزئیات پرونده سرقت‌های متعدد به عنف در استان کرمان نیز تصریح کرد: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیس مبنی بر چندین فقره سرقت به عنف و همراه با آزار و اذیت با دستور ویژه و پیگیری مستقیم دادستانی بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفت و با تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران پلیس آگاهی استان، پیگیری‌های مستمر رئیس پلیس آگاهی و عملیات ویژه و منسجم، شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت‌های مسلحانه خود از جمله سرقت تأسیسات و تجهیزات دولتی و سرقت در مسیر جاده‌ها و غیره اعتراف کردند.

امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضا است

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان با تأکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضا است عنوان کرد: با تشکیل کارگروه ویژه محله به محله سراغ مخلان امنیت خواهیم رفت و خواب را از چشمان آن‌ها خواهیم گرفت و برخورد قاطع و جدی قضائی در انتظار این مجرمان و مرتکبان جرایم خشن خواهد بود.

بخشی یادآور شد: افعال مجرمانه‌ای مانند سرقت‌های خشن و آدم ربایی قابل ترحم نیستند و با کسانی که به جان و مال مردم دست درازی می‌کنند و نیز با ارعاب و خشونت، امنیت را بر هم می‌زنند، نباید ذره‌ای مماشات کرد.

وی تاکید کرد: با هرگونه اقدامی که منجر به ناامنی، سلب آرامش و تضییع حقوق شهروندان می‌شود قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

کد خبر 5941766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha