۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی خبر داد؛ 

پیش بینی افزایش ابر و بارش پراکنده در نیمه شرقی خراسان جنوبی

پیش بینی افزایش ابر و بارش پراکنده در نیمه شرقی خراسان جنوبی

بیرجند_ کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه علاوه بر افزایش ابر و بارش پراکنده با افزایش گرادیان فشاری در منطقه شرق کشور وزش باد شدید سبب ایجاد گرد و خاک خواهد شد.

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش باران در نیمه جنوبی استان بودیم.

وی تصریح کرد: در طی این مدت ایستگاه ابراهیمی و درخش سه میلی متر، درمیان دو میلی متر، قدمگاه و میغان یک میلی متر و خضری نیز بارش های ناچیزی را گزارش کرده اند.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس خروجی مدل ها برای امروز شرایط جوی استان پایدار و آسمان استان کم و پیش آفتابی و صاف خواهد بود.

زارعی یادآور شد: اما روزهای دوشنبه و سه شنبه علاوه بر افزایش ابر و بارش پراکنده با افزایش گرادیان فشاری در منطقه شرق کشور وزش باد شدید سبب ایجاد گرد و خاک، کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا در برخی از ساعات خواهد شد.

وی با بیان اینکه به لحاظ دمایی روند تغییرات دما تا روز سه شنبه در استان افزایشی خواهد بود، تصریح کرد: از روز چهارشنبه تا صبح پنج شنبه با ریزش هوای سرد از ابرهای شمالی روند کاهش دمایی را انتظار داریم.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: صبح پنج شنبه وقوع یخبندان و کمینه های کمتر از صفر درجه در نقاط سردسیر و کوهستانی استان قابل پیش بینی است.

زارعی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با حداقل دمای یک درجه خنک ترین و دهسلم و طبس مشترکاً با حداکثر دمای ۲۷ درجه گرمترین نقاط استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه نوسانات دمایی در طی شبانه روز گذشته در بیرجند بین ۲۳ و ۶ درجه سلسیوس بوده است، اضافه کرد: دمای فعلی بیرجند ۹ درجه سلسیوس بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش را نشان می دهد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از صدور هشدار سطح زرد در استان از روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین خصوص توصیه به اطمینان از استحکام سقف و سازه های گلخانه ها و سقف های موقت، اجتناب از رفتن به فضاهای باز، استفاده از ماسک مناسب، انتقال محصولات برداشت شده به مکان های سرپوشیده و تنظیم دما و رطوبت در سازهای پرورشی شده است.

کد خبر 5943699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha