۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹

شاعر نام آشنای کشوری:

معرفی اشعار ابن حسام به کارهای نمایشنامه ای و رسانه ای نیاز دارد

معرفی اشعار ابن حسام به کارهای نمایشنامه ای و رسانه ای نیاز دارد

بیرجند- علیرضا قزوه شاعر برجسته کشوری گفت: معرفی روح حماسی اشعار ابن حسام به کارهای نمایشنامه ای و رسانه ای نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قزوه شاعر برجسته کشور صبح یکشنبه در جشنواره علمی، ادبی، فرهنگی و هنری و ابن حسام شناسی خوسف که هم اکنون در حال برگزاری است، اظهار کرد: بیش‌ترین شهرت ابن حسام خوسف مربوط به خاوران نامه است که بیشتر تعابیر این شاعر اخلاق مداری، دینداری و در وصف ارادت به امیر المومنین علی علیه السلام و فرزندانش است.

این شاعر نام آشنا با اشاره به بخشی از آثار ابن حسام خوسفی گفت: در خصوص ظرفیت‌های نمایشی و اقتباسی خاوران نامه کمتر کار شده است.

ویژگی‌های اشعار ابن حسام ازنگاه قزوه

قزوه گفت: در اشعار این شاعر فرهنگ ترکی هم به چشم می‌خورد و ابن حسام در قدرت کلمات شعری خود شانه به شانه حافظ حرکت کرده است.

وی افزود: اشعار ابن حسام انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، لذا معرفی ابن حسام به کارهای نمایشی، نمایشنامه و از جنس رسانه نیاز دارد.

سید محمد رضا طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هم در این جشنواره گفت: مردم خوسف مردمی دیندار، ولایت مدار، با اصالت و انقلابی هستند که باید فرهنگ آنها بسط داده شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره هفته فرهنگی خوسف، هفته کتابخوانی و جشنواره منطقه‌ای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی گفت: در استان خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استان‌ها کار تیمی به نحو احسن انجام می‌شود.

طالبی با بیان اینکه هفته فرهنگی خوسف با برنامه‌های متنوع، خوب و با کیفیت و پربار برگزار شد، افزود: هفته فرهنگی خوسف نشان از فرهنگ قوی این شهرستان بود که به درستی اجرا شد و نشان دهنده همسو بودن، همدل بودن و همگرایی دستگاه‌های متولی است.

بالغ بر ۱۰ هزار شعر از ابن حسام در موزه بریتانیا و آستان قدس نگهداری می‌شود

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جشنواره ابن حسام خوسف و جایگاه رفیع این شاعر عارف، سالک و برجسته، گفت: ابن حسام فردی ولایت مدار هستند که در باب رشادت‌های امام علی علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام شعرسرایی کرده که نشان از ارادت ویژه شاعر به اهل بیت است.

وی گفت: بالغ بر ۱۰ هزار شعر از ابن حسام در موزه بریتانیا و آستان قدس نگهداری می‌شود که بیشتر اشعار در مدح پبامبر اسلام صلی الله علیه و آله و حضرت علی علیه السلام سروده شده است.

طالبی ادامه داد: در قرن هشتم و نهم بسیاری شاعران، شاعران درباری شدند ولی ابن حسام در خوسف ماند و به کار کشاورزی و دامداری مشغول و روزی حلال داشت که از خصایص بزرگ این شاعر بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: حسامی واعظ از شاگردان ابن حسام بودند که سرآمد بودند و فرزندان ابن حسام هم تا ۹ پشت، افراد با تقوا یی معرفی می‌شوند.

کد خبر 5944006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha