۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان :

۲۴۲۸ تن برنج در کرمان رفع توقیف شد

۲۴۲۸ تن برنج در کرمان رفع توقیف شد

کرمان - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: با دستور دادستان مرکز استان کرمان ۲ هزار و ۴۲۸ تن برنج پاکستانی در صورت نداشتن منع موارد بهداشتی در بازار این استان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان کرمان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان صبح امروز در نشست با دادستان کرمان به وجود ۲ هزار و ۴۲۸ تن برنج پاکستانی مدل ۱۱۲۱ توقیفی در انبار به ارزش بالغ بر ١٢١ میلیارد تومان اشاره کرد.

داریوش ماهری بیان کرد: کیسه‌های برنج به دلیل بروکراسی اداری همچنان در توقیف است و این امر موجب افزایش هزینه‌های نگهداری و انبارداری و در نهایت تحمیل این هزینه‌ها بر مصرف کننده خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز اظهار داشت: در شرایط جنگ اقتصادی کشور و تأمین مستمر کالاهای اساسی ضروری است و همه دستگاه‌ها باید به تکالیف محوله با محوریت کارگروه تنظیم بازار و تأمین کالاهای اساسی و حفظ ذخایر راهبردی توزیع کالای اساسی عمل کنند.

مهدی بخشی، عدم توزیع این حجم از برنج را زمینه‌ساز بر هم خوردن کفه عرضه و تقاضای برنج در بازار دانست.

وی اظهار داشت: با توجه به ضرورت در نظر گرفتن مصالح اقتصادی جامعه و اتخاذ تدابیر برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال در شرایط فعلی اقتصادی کشور و تحمیل هزینه‌های مازاد به مردم ناشی از دپوی کالاهای اساسی و فساد برنج‌های توقیفی لازم است در صورت عدم منع بهداشتی نسبت به رفع توقیف و توزیع برنج پاکستانی اقدام شود.

کد خبر 5944129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha