۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۸:۵۴

امام جمعه اردبیل:

بیمه‌ها در حمایت از بیماران دیالیزی سنگ تمام گذاشتند

بیمه‌ها در حمایت از بیماران دیالیزی سنگ تمام گذاشتند

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بیمه‌ها در کشور در حمایت از بیماران خاص به ویژه دیالیزی و کلیوی سنگ تمام گذاشته و شرایط پشتیبانی‌های همه‌جانبه را مهیا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی در عیادت از بیماران کلیوی در بیمارستان بوعلی اردبیل، اظهار کرد: ۱۴۰ دستگاه دیالیز در این بیمارستان برای بیماران کلیوی ارائه خدمات می‌کند و ۵۷۰ بیمار کلیوی در این استان از خدمات ارائه شده بهره‌مند هستند.

وی به هزینه‌های سنگین درمان بیماری کلیوی و دیالیز اشاره کرد و گفت: در کنار حمایتی که بیمه‌ها از این بیماران انجام می‌دهند، خیرین نیز در قالب انجمن حمایت از بیماران کلیوی از گروه‌ها و اقشار آسیب‌پذیر حمایت کرده و فضای مناسبی را برای پشتیبانی و همراهی این بیماران درست کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: علاوه بر بخش دولتی، در مراکز بیمارستانی و درمانی خصوصی استان نیز ارائه خدمات به بیماران کلیوی در حال انجام است که امیدواریم ارائه این خدمات با کمترین هزینه و بیشترین ثمره و نتیجه برای این بیماران همراه باشد.

آیت‌الله عاملی افزود: بیش از پنج هزار پرونده در انجمن بیماران کلیوی استان شکل گرفته که با بررسی شرایط زندگی این افراد مبتلا به بیماری کلیوی و دیالیزی سعی می‌شود تا سایر حمایت‌های معیشتی نیز از این خانواده‌ها انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان اردبیل در کنار اقدامات پیشگیرانه و غربالگری تلاش بر انجام عمل پیوند کلیه است تا از ارجاع بیماران به سایر مناطق جلوگیری شود.

امام جمعه اردبیل از طرح غربالگری بیماران دیابتی و فشار خون در سطح ملی و استان اردبیل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قدردانی کرد و ادامه داد: این طرح زمینه شناسایی بیماران نارسایی‌های کلیوی را فراهم می‌آورد تا افرادی که دارای فشار خون و یا دیابت هستند در همان مراحل اولیه تحت پوشش درمان قرار گرفته و از ابتلاء به بیماری‌های کلیوی جلوگیری شود.

کد خبر 5944369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha