۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی خبر داد؛

پیش بینی سرما و یخبندان برای بیشتر مناطق خراسان جنوبی

پیش بینی سرما و یخبندان برای بیشتر مناطق خراسان جنوبی

بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از فردا چهارشنبه تا صبح پنج شنبه کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا را در استان انتظار می رود.

جواد نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دمای هوا صبح امروز در مرکز استان افزایش ۵ درجه‌ای نسبت به مدت مشابه روز گذشته داشته که دلیل آن وزش بادهای ساعت اولیه صبح بوده است.

وی تصریح کرد: از روز گذشته همانطور که انتظار داشتیم ناپایداری‌های جوی به صورت وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در منطقه بروز داشت و این وضعیت امروز و امشب هم ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه از فردا چهارشنبه تا صبح پنج شنبه کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا را در استان انتظار داریم، افزود: صبح پنج شنبه کمینه دمای صفر درجه و زیر صفر درجه برای بیشتر مناطق استان پیش بینی می‌شود.

نخعی با اشاره به اینکه در شب و روز گذشته بارندگی‌هایی به صورت پراکنده در سطح استان گزارش شده است، اضافه کرد: ماهمیران و خوسف حدود یک میلی متر و جنوب بیرجند بارش در حد ۰.۳ میلی متر گزارش شده است.

وی بیا کرد: در شب و روز گذشته کمترین دید افقی از طبس به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ متر، فردوس ۳ هزار متر و حاجی آباد زیرکوه ۵ هزار متر بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین بیشینه باد لحظه‌ای در شبانه روز گذشته مربوط به علی آباد زارعین به میزان ۷۹ کیلومتر در ساعت ثبت شد، تصریح کرد: در بیرجند، خوسف و فردوس ۵۸ کیلومتر در ساعت بیشینه باد لحظه‌ای بوده است.

نخعی افزود: در شب و روز گذشته سربیشه با کمینه دمای ۱۰ درجه سلسیوس خنک‌ترین شهر و دهسلم با بیشینه دمای ۲۹ درجه گرم‌ترین ایستگاه استان بوده است.

وی ادامه داد: روند تغییرات دمای شبانه روزی در مرکز استان طی ۲۴ ساعت قبل بین ۱۴ و ۲۳ درجه گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به توصیه‌های هواشناسی به بخش کشاورزی و توصیه‌های کاربردی برای پیشگیری از سرما و یخبندان، روز گذشته هشدار سطح زرد در استان صادر شده است، یادآور شد: براین اساس جمع آوری محصولات کشاورزی و باغی، تأمین سوخت مورد نیاز گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی، انتقال کندوهای زنبور عسل به مکان‌های سرپوشیده و گرم‌تر، بازدید و اطمینان از داشتن ضد یخ خودروها و ادوات کشاورزی، تخلیه آب سمپاش ها و سامانه‌های آبیاری تحت فشار و همچنین پوشاندن شماره‌های آب و محافظت از تأسیسات آبی در برابر سرما و یخبندان توصیه می‌شود.

کد خبر 5945955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha