۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

ایستگاه های سنج آلودگی هوای کهگیلویه و بویراحمد احیا شد

ایستگاه های سنج آلودگی هوای کهگیلویه و بویراحمد احیا شد

یاسوج_ مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از احیا و راه اندازی مجدد ایستگاه های سنج آلودگی هوا در استان با استفاده از تجهیزات داخلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: رفع نقص، تعمیر، تجهیز ایستگاه‌های سنجش آلودگی، خرید، نصب و راه اندازی ایستگاه‌های جدید از اقدامات و برنامه‌های محیط زیست استان است.

وی با بیان اینکه تا قبل از ۱۴۰۲ استان فقط ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران داشتیم، تصریح کرد: اغلب قطعات همین ۲ ایستگاه نیز به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا مستهلک شده بودند و حدود ۲ سال از رده خارج شد.

جاودان خرد افزود: طی سال جاری با خرید تجهیزات جدید بومی تمام ایرانی موفق شدیم این ۲ ایستگاه را مجدد وارد چرخه فعالیت کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از راه اندازی ۳ ایستگاه جدید خبر داد و افزود: در سال جاری با رایزنی‌های متعدد از اعتبارات ملی و استانی موفق شدیم ۳ ایستگاه جدید برای شهرستان‌های لیکک، دهدشت و یک ایستگاه جدید در گچساران خرید و راه اندازی کنیم

وی تصریح کرد: گچساران بدلیل آلودگی‌های صنعتی متعددی که داراست، هم اکنون ۲ ایستگاه سنجش دارد که این ایستگاه‌ها مجهز به آنالیزر گرد و غبار و اوزون هستند

جاودان خرد از راه انداری کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استان خبر داد و گفت: انباشت آلاینده‌های هوا در زمستان و گرد و غبار در تابستان از علل ایجاد کارگروه اضطرار آلودگی هوا در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان است.

کد خبر 5945960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha