۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹

صبح امروز صورت گرفت

برگزاری کنفرانس آسیا اقیانوسیه با حضور نمایندگان هلال‌احمر

برگزاری کنفرانس آسیا اقیانوسیه با حضور نمایندگان هلال‌احمر

کنفرانس منطقه‌ای آسیا اقیانوسیه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر صبح امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کنفرانس منطقه‌ای آسیا اقیانوسیه به میزبانی جمعیت هلال احمر ویتنام در شهر هانوی پایتخت این کشور و با حضور رؤسا و نمایندگان جمعیت‌های ملی از ۴۴ کشور منطقه شروع به‌کار کرد.

در این نشست معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه و مدیرکل اصول، قوانین و حقوق بشردوستانه هلال احمر کشورمان حضور داشتند.

این نشست هر ۴ سال یکبار با موضوعات و دستور کاری که از طرف فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، تعیین و اعلام می‌شود، برگزار می‌شود.

در این نشست ضمن خوش آمد گویی توسط رییس جمعیت هلال احمر ویتنام و معاون نخست وزیر آن کشور با پخش پیام تصویری از فرانچسکو روکا رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر تصویب دستور کار و آئین نامه داخلی با موضوعات درک بحران‌های پیش رو و آماده شدن برای بلایا تصویب شد، کمیته پیش نویس معرفی شد و در خصوص فراخوان اقدام مانیل که گزارش ویژه در مورد وضعیت غزه را در دستور کار خود دارد، بحث و گفت‌وگو شد.

روکا در سخنرانی خود ضمن تشکر از جمعیت هلال احمر و دولت ویتنام بابت میزبانی، این کنفرانس را به عنوان نماد بارز همبستگی معرفی کرد.

رییس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر ضمن اشاره به اینکه این کنفرانس در شرایط حساسی برگزار می‌شود و در فلسطین تنش‌های زیادی است، بر لزوم هم صدایی جمعیت‌های ملی و تعهد آنان به اصول و ارزش‌های بشردوستانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ از جمعیت‌های ملی طرفین مخاصمه درخواست کرد تا به ارائه خدمات بی‌طرفانه با در نظر گرفتن اصول بنیادین نهضت صلیب سرخ بپردازند.

از دیگر نکاتی که ایشان به آن اشاره داشتند آمادگی برای مقابله با سوانح با تمام توان با استفاده از دانش و تجربه و تقویت توان محلی و بسیج منابع و تخصیص بودجه برای پاسخگویی مؤثر به سوانح بود. فدراسیون ضمن حمایت از جمعیت‌های ملی، در مقابله با بحران‌ها با آموزش و در اختیار قراردادن تجربیات خود، آنها را تقویت می‌کند.

این نشست به مدت سه روز در هانوی ویتنام در حال برگزاری است. در حاشیه این نشست عالیشوندی با الحدید رییس جمعیت هلال احمر اردن در خصوص نحوه‌ امداد رسانی مؤثر و ارسال محموله‌ مشترک برای مردم مظلوم غزه گفت‌وگو و رایزنی کردند.

*مهدی کماسی

کد خبر 5946049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha