۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲

استاندار سمنان:

نیازمند تولید محتوای فاخر هستیم/ حمایت از نویسندگان بومی سمنان

نیازمند تولید محتوای فاخر هستیم/ حمایت از نویسندگان بومی سمنان

سمنان- استاندار سمنان بر ضرورت توسعه کیفی و کمی فرهنگ مطالعه در استان تاکید کرد و گفت: تولید محتوای متناسب با نیاز جوانان جامعه یکی از مهمترین موضوعاتی است که در استان باید به آن توجه داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر سه شنبه در مراسم گرامی داشت روز کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن اشاره به انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران، بیان کرد: در این راستا برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ مطالعه در استان با حضور دست اندکاران انجام شده است.

وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت پدید آمده در راستای ترویج مطالعه استفاده کرد، افزود: یکی از اقداماتی که باید صورت گیرد ایجاد یک ستاد در سمنان برای توسعه کیفی و کمی فرهنگ مطالعه است.

استاندار سمنان با بیان اینکه تولید محتوا متناسب با نیاز جوانان جامعه یکی از مهمترین موضوعاتی است که در استان باید به آن توجه داشت، گفت: بسته‌های تشویقی برای جوانان در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در قالب رویدادها و مسابقات و … از جمله دیگر موضوعاتی است که باید در استان مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه بسیاری خانواده‌ها هستند که وقت خود را با کتابخوانی می‌گذرانند اما فضای مجازی جوانان آنها را از مطالعه دور ساخته است، گفت: اجرای برنامه‌های تشویقی و ترویج در زمینه فرهنگ مطالعه می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

وی اولویت دیگر در مقوله کتاب و کتابخوانی را اهمیت دادن به نویسندگان بومی استان سمنان دانست و افزود: ما در استان سمنان نویسندگان برجسته ای داریم که باید مورد حمایت قرار گیرند.

استاندار سمنان دیگر اولویت استان در زمینه ترویج مطالعه را افزایش آگاهی‌های مناطق محروم در زمینه‌های مختلف به خصوص توانمند سازی فرهنگی دانست و گفت: در این زمینه نیز ترویج فرهنگ مطالعه در محوریت قرار دارد.

هاشمی گفت: هر میزان که بتوانیم در توانمند سازی فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی مردم مناطق محروم استان سمنان موفق عمل کنیم به همان اندازه در ماندگاری جمعیت روستاییان هم توانسته این موفقیت کسب کنیم.

کد خبر 5946098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha