۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۳۱

مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) اردبیل:

زنان در تأمین سلامت روانی خانواده نقش ویژه‌ای دارند

زنان در تأمین سلامت روانی خانواده نقش ویژه‌ای دارند

اردبیل- مدیر مدرسه تخصصی الزهرا (س) اردبیل گفت: رهبری خانواده به عهده مرد است اما مادران خانواده با استفاده از عواطف خودشان تأثیر ویژه‌ای می‌توانند در تأمین سلامت روانی خانواده داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهربانو ستوده بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست با موضوع «هنر همسرداری» که ویژه طلاب متأهل مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) در این واحد حوزوی برگزار شد، اظهار کرد: آگاهی از شیوه‌های همسرداری سبب آشنایی بهتر زوج‌ها با همدیگر شده و از انتظارات یکدیگر در زندگی مشترک آگاه می‌شوند و در نهایت، این آگاهی منجر به شکل‌گیری یک زندگی موفق خواهد شد.

وی تصریح کرد: یک ازدواج و زندگی شاد به مجموعه‌ای از مهارت‌ها نیاز دارد و زوج‌ها برای پیشگیری از مشکلات و درگیری باید مهارت‌های رفتاری و آداب زندگی مشترک خود را تقویت کنند.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) اردبیل یکی از مهمترین عوامل حفظ زندگی مشترک را احترام متقابل دانست و گفت: احترام زن و شوهر به یکدیگر در سلامت روحی، افزایش محبت و تحکیم خانواده تأثیر ویژه‌ای دارد.

ستوده افزود: زوج‌ها برای رسیدن به زندگی آرام و شاد باید به خصوصیات و نیازمندی‌های یکدیگر ارزش دهند و در روابط کلامی، عاطفی و همچنین در تصمیم‌گیری‌ها به افکار و خواسته‌های همدیگر توجه کنند.

مدیر مدرسه تخصصی الزهرا (س) اردبیل با اشاره به نقش و جایگاه زن در خانواده بیان کرد: اگر چه رهبری خانواده بر عهده مرد است اما عواطف و احساسات قوی زن حکم می‌کند که نقش اصلی و مؤثری در تأمین آرامش و سلامت روانی خانواده را بر عهده داشته باشد.

کد خبر 5946205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha