۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۰۵

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان:

صدور پایان کار ساختمان منوط به دارا بودن شناسنامه فنی و ملکی است

صدور پایان کار ساختمان منوط به دارا بودن شناسنامه فنی و ملکی است

زنجان-رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: طبق برنامه هفتم توسعه شهرداری‌ها نمی‌توانند بدون شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان پایان کار صادر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه شکیب، شامگاه سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی با ارکان و پیشکسوتان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با دارای بودن ۶۰۰ عضو هزار در سراسر کشور، از ظرفیت بالقوه‌ای برخوردار بوده و افراد فرهیخته‌ای در رشته‌های مختلف عمران، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک می‌توانند خدماتی را به جامعه ارائه دهند.

وی کمک به ارتقای کیفیت ساخت و ساز را هدف مهم این سازمان خواند و گفت: خانواده‌های ایرانی عمده درآمد خود را برای مسکن هزینه می‌کنند و ما باید به حفظ این سرمایه‌ها کمک کنیم و طول عمر مفید ساختمان را افزایش دهیم تا در برابر حوادث طبیعی مثل زلزله مقاومت کافی را داشته باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه در شورای مرکزی نظام مهندسی روی دو محور متمرکز شدیم، ابراز کرد: تمرکز یک محور روی افزایش مهارت اعضای سازمان است و در خصوص مسائل روز دنیا ورود کردیم، به عنوان مثال باید طراحی ساختمان‌ها بر اساس عملکرد اتفاق بیفتد و ساختمان‌ها در برابر زلزله حداقل خسارت را متحمل شود.

وی افزود: مسئله دوم موضوع شفافیت است و برای مدیریت ارتباط بین اعضا و بدنه سازمان سامانه یکپارچه تعریف کردیم و قرارداد آن منعقد شده است و تا دو هفته آینده عضویت در سازمان نظام مهندسی یکپارچه و سراسری می‌شود و در همه خدمات مهندسی سرویس لازم را به مهندسان ارائه می‌دهد.

شکیب با اشاره به اینکه شناسنامه فنی و ملکی در برنامه هفتم توسعه به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: صدور شناسنامه فنی و ملکی به صورت قانون درآمده و شهرداری‌ها نمی‌توانند بدون شناسنامه فنی پایان کار صادر کنند.

وی برگزاری همایش‌ها در حوزه‌هایی مثل مقاوم‌سازی، حریق و سایر موضوعات را از رویکردهای آموزشی شورای مرکزی خواند و گفت: تلاش داریم مجله علمی با امتیاز علمی و پژوهشی برای شورای مرکزی اخذ کنیم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: تلاش داریم به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان ورود پیدا کنیم و تعدادی شرکت توسط مهندسان در استان‌ها دایر کنیم و به دستاوردهایی در حوزه فناوری‌های نوین دست یابیم و آن را تجاری‌سازی کنیم.

کد خبر 5946514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha