۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶

خردادماه سال آینده؛

مرحله اول ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد تکمیل می شود

مرحله اول ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد تکمیل می شود

ارومیه-مدیر عامل شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرحله اول ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد خردادماه سال آینده تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم نیک دل سه شنبه در جلسه بررسی ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد افزود: عملیات ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد که حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد، شتاب گرفت. طرحی که بزرگترین بیمارستان از نظر ظرفیت و تخت‌های بیمارستانی آذربایجان غربی است.

وی افزود: مرحله اول بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد خرداد ماه سال آینده تکمیل می‌شود. این خبر در جریان بررسی مسئولان وزارت بهداشت و درمان از روند احداث این بیمارستان اعلام شد.

نیک دل اضافه کرد: این طرح از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و در طول چند سال گذشته حدود ۳۲ درصد پیشرفت داشته که، اما با توجه به تاکید دولت به احداث و تکمیل طرح‌های حوزه درمان این آمار به ۵۸ درصد رسیده و در حال حاضر روند پیشرفت فیزیکی این بیمارستان به ۵۸ درصد رسیده و با تأمین اعتبار و تلاش همگانی امیدواریم فاز اول را خرداد سال آینده تکمیل کنیم.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قرار است این طرح در یک دوره زمانی ۳۰ ماهه که نیاز به اعتبار قابل توجه ۱۴۰۰ میلیارد تومانی دارد تکمیل شود.

رئیس اداره اجرایی منطقه ۳ شرکت مادر تخصصی توسعه و تجهیز وزارت بهداشت هم گفت: در این زمینه از خرداد امسال ۲۵۰۰ متر مربع سقفی که اجرا شده بود را به ۱۱ هزارمتر مربع ارتقا دادیم یعنی حدود ۹۰۰۰ متر مربع افزایش سطح داشتیم.

محمد رضا کوثری تصریح کرد: در حال حاضر در این طرح ۱۵۰ نفر در شیفت روز و حدود ۴۰ نفر هم در شیفت شب مشغول به کار هستند.

فرماندار ویژه مهاباد هم با بیان فراهم‌شدن مقدمات و زیرساخت‌ها و تأمین اعتبار برای شروع مرحله دوم ساخت این بیمارستان گفت: تاکنون ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای این بیمارستان هزینه شده است.

حسن عباسی افزود: اعتبار اختصاص داده شده برای این بیمارستان تا کنون ۳۰۰ میلیارد تومان است که البته نیاز به اعتبار بیشتر است و قصد داریم تا در کنار تلاش برای تأمین اعتبار لازم مقدمات را برای انعقاد قرارداد با پیمانکار بعد از اتمام فاز اول فراهم کنیم.

بعد از بازدید میدانی، در نشستی موانع و مشکلات پیش روی این طرح بررسی و راهکارهای عملی در مسیر تسهیل و تسریع این طرح مهم درمانی ارائه شد.

با تکمیل و بهره‌برداری از این بیمارستان به غیر از شهرستان مهاباد بخش زیادی از نیاز حوزه درمان و سلامت جنوب استان هم تأمین می‌شود.

کد خبر 5946849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سلیم US ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
      3 0
      انشاالله تا بیست سال اتی به اتمام میرسد چرا که تا این تاریخ که حدود یازده سال ازش گذشته حدود بیست وپنج درصد عملیات انجام شده البته اگر بودجه ی لازم برای تکمیلش اختصاص یابد وگرنه تا پنجاه سال دیگه وبرای نسل بعد ممکنه تمام بشود !!!!!