۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰

یک مسوول در نهاد کتابخانه های عمومی کشور:

افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار دستاورد دولت سیزدهم است

افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار دستاورد دولت سیزدهم است

اراک-مشاور معاون توسعه در امور انجمن‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر یاری ظهر چهارشنبه در آئین تکریم از کتابداران استان مرکزی در اراک، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی دارای بیش از سه هزار و ۷۴۶ کتابخانه عمومی شامل ۲ هزار و ۷۵۶ کتابخانه نهادی، ۸۳۸ کتابخانه مشارکتی، ۳۲ کتابخانه مستقل، ۱۲۰ سالن مطالعه و بیش از ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو است.

وی ادامه داد: منابع متنوع تخصصی و عمومی به عنوان بزرگترین شبکه مویرگی فرهنگی کشور، متولی اصلی کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

مشاور معاون توسعه در امور انجمن‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یک نهاد فرهنگی، سرزنده، با هویت اسلامی ایرانی و اثرگذار بر جامعه هستند و عهده دار وظیفه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی هستند.

یاری اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز افزایش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تحقق عدالت عمومی برای دسترسی به کتاب است.

وی با اشاره به اینکه در رویکرد جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی نگاه به کتابخانه عمومی تغییر کرده است، افزود: کتابخانه‌ها ۶۰ خدمت برای توانمندسازی و بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ارائه می‌کنند.

مشاور معاون توسعه در امور انجمن‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتاب همواره در پیشرفت تمدن‌ساز و سعادت دنیوی و اخروی برای انسان نقش داشته است و کتاب و کتابخوانی همواره نقش مهم و اساسی در تاریخ پیشرفت مادی، معنوی و تمدنی بشر داشته است.

وی ادامه داد: افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار، افزایش ۶۴ باب کتابخانه عمومی، افزایش منابع کتاب کتابخانه‌ها و رشد ۲۴۵ درصدی تعداد عضو فعال کتابخانه‌ها از دستاوردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی در دولت سیزدهم است.

یاری، ۶ هزار کتابدار نیروی محرک و شبکه پویای کتابخانه‌ها را با وجود مشکلات و کمبودها، صبورانه در حال خدمت رسانی به علاقمندان کتاب بیان کرد.

کد خبر 5947330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha