۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۵

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

جامعه باید نسبت‌ به مسائل اجتماعی حساس شود

جامعه باید نسبت‌ به مسائل اجتماعی حساس شود

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه بالا بودن آمار در زمینه آسیب‌ها و معضلات اجتماعی نشانه خوبی نیست، گفت: جامعه باید نسبت‌ به مسائل اجتماعی حساس شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار مدیرکل و معاونین بهزیستی استان کرمانشاه با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی، مؤثر و محسوس مجموعه بهزیستی، اظهار کرد: وجود خادمان بهزیستی که بدون ادعا و تظاهر، به اقشار محروم و مظلومی چون کودکان بی‌سرپرست و سالمندان تنها، خدمت می‌کنند، موجب افتخار است.

وی با ابراز تأثر از برخی مشکلات موجود در جامعه، افزود: نظام اسلامی، مظلومانه و مقتدرانه در سطح گسترده در کشور در حال خدمات‌دهی بی‌ادعا به قشرهای محروم و نیازمند است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ریشه غالب معضلات اجتماعی را مسائل فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: نهادینه‌شدن فرهنگ دینی در جامعه می‌تواند از بروز آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی جلوگیری کند و رسوخ فرهنگ اثرگذاری نظیر فرهنگ کار و اشتغال در خانواده و جامعه موجب تغییرات مثبتی در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام غفوری بیان کرد: آشنا کردن جامعه با باورها و اعتقادات تأثیرگذار و سازنده‌، مانع پدید آمدن معضلات اجتماعی می‌شود و چنانچه فضای حاکم بر جامعه آکنده از آموزه‌های دینیِ گره‌گشایی چون صبر و سعه صدر باشد، حتماً در کاهش معضل دردناکی چون خودکشی مؤثر است.

وی با بیان اینکه بالا بودن آمار در زمینه آسیب‌ها و معضلات اجتماعی نشانه خوبی نیست، گفت: لازم است ۵۲ مأموریت اختصاص‌یافته به مجموعه بهزیستی در فرصت‌های مختلف برای مردم، مسئولان و حتی مبلغان مرور شوند و به‌وسیله‌ی این بازخوانی پیوسته اهمیت حل مشکلات اجتماعی در نظر همگان افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، کار علمی و پژوهشی را لازمه‌ی اقدامات اثرگذار در جامعه دانست و تصریح کرد: باید با اثرسنجی واقعی خدمات در جامعه، بین بخش‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان تقسیم وظایف کاربردی صورت بگیرد تا به توان در مسیر درست به‌سمت جامعه‌ی سالم پیش رفت.

امام جمعه کرمانشاه، مدیریت فرهنگی و اجتماعی را اصلی‌ترین وظیفه‌ی ائمه جمعه عنوان کرد و افزود: رصد میدانی و دقیق جامعه برای مدیران و تصمیم‌گیران بسیار ضروری است و بدون شناخت کامل صحنه نمی‌توان نقش مثبتی ایفا کرد، لذا لازم است با تشریک اطلاعات و تجربه‌ها بین همه دست‌اندرکاران حوزه‌ی اصلاح جامعه، اتفاقی بزرگ رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر اینکه توجه به سالخوردگان به‌ویژه در قشر روحانیت، سیره مقام معظم رهبری است، بیان کرد: حضرت آقا در جلسه‌ای فرمودند که موفقیت‌های نظام در موضوعات مختلف در سطح دنیا، به برکت دعای افرادی است که هیچ پناه و امیدی ندارند و نظام اسلامی به آنان خدمت‌رسانی می‌کند.

کد خبر 5947653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha