۲ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۹

استاندار آذربایجان غربی:

سیب آذربایجان غربی صاحب برند می شود

سیب آذربایجان غربی صاحب برند می شود

ارومیه - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از برندسازی برای سیب درختی تولیدی استان برای حضور موثرتردر بازرهای هدف خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شهبازی عصر پنجشنبه در بازدید استاندار آذربایجان غربی از نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع کشاورزی در ارومیه، اظهار کرد: از چهار میلیون تن سیب درختی تولیدی کشور، یک تا ۱.۵ میلیون تن توسط کشاورزان این منطقه تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: با حمایت استاندار آذربایجان غربی و مشارکت بخش خصوصی در یک سال اخیر با راه اندازی واحدهای سورت و بسته بندی مکانیزه در سطح استان، سیب پادرختی که در گذشته برای استان یک معضل بود، در حال حاضر با انجام فرایندهای تکمیلی به یک محصول باارزش صادراتی تبدیل و در حال حاضر ۴۰۰ هزار تن محصول آماده صادرات به بازارهای هدف شده است.

معتمدیان عنوان کرد: پیش از راه اندازی واحدهای سورت و بسته بندی مکانیزه، سیب درختی صادراتی استان بعد از رسیدن به کشور مقصد دوباره بسته‌بندی و سورت می‌شد که از کیفیت محصول کاسته می‌شد که این مشکل تا حدود زیادی رفع شده است.

استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: درصدد برندسازی برای سیب استان در راستای توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید خارجی هستیم.

شهبازی افزود: هم اکنون سیب درختی استان سایزبندی شده و با وزن بندی خود به کشورهایی مثل روسیه، پاکستان، هندوستان، عربستان، ازبکستان و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

کد خبر 5948309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha