۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

بیان انتقادها در نماز جمعه آخرین سطح رفع مشکل در جامعه است

بیان انتقادها در نماز جمعه آخرین سطح رفع مشکل در جامعه است

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: بیان انتقادها در نماز جمعه آخرین سطح رفع مشکل در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری صبح جمعه در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان گیلانغرب، اظهار کرد: مردم گیلانغرب، مردمی بسیار مؤمن، محترم، مهربان و مهمان‌نواز هستند و بنده شخصاً این موارد را به‌شهود از این مردم گرامی درک کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه در زمان حضور حجت الاسلام و المسلمین فاطمی‌نسب امام جمعه سابق گیلانغرب این شهرستان در عرصه فرهنگ دینی و فعالیت‌های اجتماعی شکوفایی ویژه‌ای داشته است، عنوان کرد: روحیه جهادی و ارتباطات مردمی ایشان زبانزد است و حضور مؤثر و چشمگیرشان برای همگان پیدا است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اضافه کرد: مطالبه رهبر فرزانه انقلاب از ائمه جمعه کشور این است که ارتباطات مردمی ائمه جمعه به‌عنوان قوی‌ترین و مهم‌ترین کار آن‌ها در عرصه مدیریت فرهنگی و اجتماعی تعریف شود.

حجت الاسلام غفوری با تبریک انتصاب حجت الاسلام سید عباس موسوی به عنوان امام جمعه جدید گیلانغرب، تصریح کرد: تأسیس نماز جمعه را خداوند متعال انجام داده است و آن را یاد خودش تعبیر می‌کند، لذا نماز جمعه یکی از مصادیق یاد خدا است.

وی خطیب جمعه را امانت‌دار خدا، پیغمبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) و اولیای الهی دانست و گفت: خطبه جمعه جایگاه تبیین مواضع رسمی نظام اسلامی است و لازم است در خطبه‌ها به جنبه‌های تبیین احکام و معارف الهی و تبیین بصیرتی توجه شود.

حجت الاسلام غفوری توسعه امکانات تا دورترین نقاط ایران بزرگ را حاصل برکت انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: نظام مقدس اسلامی، میراث فداکاری هزاران شهید و تلاش و ایثار مردم غیور ایران اسلامی است.

وی با تذکر این مهم که منبر نماز جمعه هم کرسی بیان نقاط قوت است و هم جای انتقاد مستند و مستدل، تصریح کرد: بیان انتقادها در نماز جمعه آخرین سطح رفع مشکل در جامعه است و پیش از آن باید با همدلی و هم‌افزایی با مسئولان به‌دنبال راه حل بود.

کد خبر 5948501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha