۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۳

استاد حوزه و دانشگاه:

کار علمای دینی آزادی ملت های مظلوم جهان از دست ظالمان است

 کار علمای دینی آزادی ملت های مظلوم جهان از دست ظالمان است

بابل- استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که علمای دینی از پیشگامان جهاد در تاریخ بودند، افزود: کار عالمان دینی آزادی ملت های مظلوم جهان از دست ظالمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پناهیان شامگاه جمعه در دومین یادواره ۹۳ شهید طلبه و روحانی شهرستان بابل در مدرسه خاتم الانبیا این شهرستان با اشاره به اینکه شهیدان در تمام صنوف در کشور ما بیش از تمامی کشورهای جهان بوده است، افزود: در کشور ما نیز شهدای روحانی بیشتر از دیگر کشورهای جهان بوده است چون علما در کشور ما اهل عمل بودند وخود پیشگامان جهاد در تمام دوران تاریخ بوده است.

وی با بیان اینکه غرب از این قدرت علما می‌ترسند و حساس‌ترین نقطه غرب آسیا توسط سه عالم روحانی درحال رهبری است و فریادشان باعث تحولی در جهان می‌شود، افزود: مقام معظم رهبری و شاگردش حسن نصرالله اگر سخنی بگویند همگان خود را با او تنظیم می‌کنند، پس باید به این چنین مکتبی از سوی دشمن حمله شود زیرا مسیر حرکت جهان با سخنانشان تغییر می‌کند و باعث می‌شوند که تمام برنامه ریزی های دشمن به هم ریزد.

وی تصریح کرد: این ضعف تبلیغات ما و حجم تبلیغات دشمنان بوده که باعث شده روحانیت را مانع آزادی نشان دهند درحالی که در طول تاریخ کار علما ی آزادی بوده است.

حجت الاسلام پناهیان بابیان اینکه انبیا الهی وعالمان دینی اصرار به آزادی دارند و قبل از ایمان به خدا می‌خواهند که انسان‌ها آزاده شوند، اذعان داشت: انبیا برای این نیامدند که جلوی آزادی را بگیرند بلکه خود آزادیخواه هستند و آزادی را گسترش می‌دهند و مشکل دنیا در طول تاریخ اسلام ایمان نبوده بلکه آزادی بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخشی دیگر از سخنانش به این نکته اشاره کرد که باید کفر طاغوت از بین برود تا در سایه از بین رفتن این طاغوت انسان به آزادی دست یابد، گفت: زمانی کفر و طاغوت از بین خواهد رفت که انسان به این مرتبه برسد که جرأت کند بگوید طاغوت نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.

وی تصریح کرد: عالمان دینی باید دشمن داشته باشند زیرا عالمان دینی آزادی بخش هستند و کار حوزویان ارائه آزادی است که مانع به قدرت رسیدن ظالمان می‌شود، البته هرچند عالمان دینی اعتقادات مذهبی را هم ترویج می‌دهند اما اولین کار علما آزادی است.

پناهیان تاکید کرد: کار این علما فقط آزادی یک کشور نیست بلکه کار آنان آزادی تمام مظلومان جهان از دست ظالمان است و روضه‌های عالمان دینی هم سیاسی است.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه غاصبان از قدرت این علما می‌ترسند، پس دست به ترور و از بین رفتن این علما می‌زنند تا قدرت دین وقدرت علمای دینی از بین ببرند، افزود: کار علمای دینی توقف در کار نیست و کار آنان رسیدن به واقعیت در عالم هستی است.

کد خبر 5948894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha