۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در امور بسیج اقشار مطرح کرد؛

راهکار برای مسائل یزد از «آب» تا «راهنمای گردشگری تراز انقلاب»

راهکار برای مسائل یزد از «آب» تا «راهنمای گردشگری تراز انقلاب»

یزد- جانشین فرمانده سپاه الغدیر در امور بسیج اقشار با اشاره به تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز بسیج در یزد گفت: این هیات‌ها با حضور نخبگان برای مسائل استان از کلان تا خرد راهکار تدوین می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا محدث صبح شنبه در ویژه برنامه «جام رسانه ای امید» با اشاره به وقایع غزه و فلسطین اظهار کرد: با نگاهی به اتفاقات ۵۰ روز گذشته، این خلأ که نسل جوان و نوجوان و حتی برخی از نسل گذشته از پیشینه این وقایع مطلع نیستند، احساس می شود.

وی با بیان اینکه عده ای گمان می کنند این حوادث فقط مربوط به این ۵۰ روز گذشته است، افزود: رسالت رسانه این است که با هنر، تبحر و سواد رسانه ای خود به بیان سابقه جنایات صهیونیست‌ها بپردازند و تصویری از کشتار صبرا و شتیلا تا طوفان الاقصی ارائه دهند.

لزوم بیان پیشینه جنایات صهیونیست‌ها و رشد نیروهای مقاومت در رسانه ها

محدث عنوان کرد: از سوی دیگر رشدی که نیروهای مقاومت داشته اند همچنین رهبران شاخص و مجاهدان فلسطینی باید برای نسل جدید تبیین و معرفی شود تا آنها بدانند که مردم مقاوم فلسطین در مقابل صهیونیست های متجاوز، ابتدا مبارزه خود را با سنگ آغاز کردند.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در امور بسیج اقشار بیان کرد: این جنگ میان دو دسته و گروه نیست بلکه مبارزه بین حق و باطل است و حق و باطل باید کلیدواژه این مبارزه باشد.

محدث با اشاره به جنایاتی که صهیونیست ها در طول دوران اشغالگری خود انجام دادند و حتی به بیمارستانها و مدارس نیز رحم نکردند، افزود: بسیاری از مردم از این جنایات بی اطلاع هستند و این همان خلأیی است که رسانه ها باید پر کنند.

بسیج به معنای واقعی برای مردم تبیین نشده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های بسیج عنوان کرد: ما هنوز نتوانسته ایم بسیج به معنای واقعی را به مردم معرفی کنیم و به نظر می رسد امروز در افکار عمومی، بسیج نیرویی است که در بحران های اجتماعی و طبیعی پای کار می آید این در حالی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب، بسیج یک نیروی کارآمد برای همه میدان‌هاست.

محدث ادامه داد: هر کجا کاری روی زمین مانده باشد، بسیج پای کار می آید و خلأها را پر می کند، بسیج و بسیجی متعلق به گروه خاصی نیست و به فرموده رهبری هرکس که دل در گروه انقلاب دارد، بسیجی است.

وی عنوان کرد: چتر بسیج به وسعت طول و عرض جغرافیایی کشور گسترده است و بسیج مجموعه ای از نخبگان فرهنگی و اجتماعی است. بی‌شک هر کاری برای عملیاتی شدن نیاز به تشکیلاتی دارد و مجمع بسیجیان در همین راستا تشکیل شده است.

محدث اظهار کرد: این مجمع، نظام مسائل استان را احصاء کرده و با تشخیص اولویت ها، مسائل را با نخبگان و صاحبنظران در گروه ها و کارگروه ها پیگیری کرده و تا حل مسئله آن را دنبال می کنند.

تشکیل ۸ گروه تخصصی برای احصاء و ارائه راهکار برای مشکلات استان یزد

وی بیان کرد: امروز در سطح استان یزد هشت گروه تخصصی ذیل گروه بسیجیان فعالیت می کنند که این گروه‌ها شامل اقتصاد و زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، مدیریت و حکمرانی، آموزش و تحقیقات و فناوری، زنان و خانواده، بهداشت و سلامت و محیط زیست، آموزش و تربیت، گردشگری و صنایع دستی هستند.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در امور بسیج اقشار به تشریح فعالیت های هر کارگروه پرداخت و گفت: این کارگروه ها از مسائل کلان نظیر آب تا مسائلی همچون تقویت راهنمای گردشگری تراز انقلاب اسلامی را پیگیری می کنند.

محدث یادآور شد: همه این کارگروه ها در سطح شهرستانها و هیات‌های اندیشه‌ورز در سطح محلات و بالاتر، طرح ها و برنامه ها و اولویت های خود در طول سال ۱۴۰۲ به مرکز راهبردی بسیج استان ارسال می کنند که این مرکز پس از داوری، طرح های برتر را در اجلاسیه مجمع بسیجیان استان یزد که ۲۸ دی ماه برگزار می شود، معرفی می کند.

کد خبر 5949194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha