۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹

نماینده ولی فقیه کردستان:

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برای رفع مشکلات کردستان نیاز است

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برای رفع مشکلات کردستان نیاز است

سنندج_نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برای رفع مشکلات کردستان نیاز است و باید این مهم در راستای تراوشات فکری و دستیابی به راهبردهای اساسی مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عیدالرضا پورذهبی پیش از ظهر شنبه در پیش نشست نهمین کنفرانس حکمرانی در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: کردستان استانی قومیتی، مذهبی است و نگاه بنده به کردستان نگاه انسانی است اما عدم شناخت کافی از مسائل و مشکلات استان مشکل‌آفرین است و باید با شناخت کافی نسبت به مسائل و مشکلات برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه وجود سوءتفاهم و قضاوت از پیش تعیین شده می‌تواند سر راه حل مسائل استان باشد، افزود: باید سوتفاهمات را برای حل مشکلات برداشت.

نماینده ولی فقیه در کردستان برگزاری جلسات هم اندیشی و کرسی‌های آزاداندیشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تراوش فکر و گفتمان می‌تواند به راهبردهای مؤثر در حل مشکلات استان بینجامد.

حجت‌الاسلام پورذهبی به اقتضائات استان پرداخت و بیان کرد: اقتضائات تقریب در افکار و قومیت‌ها نیازمند ایمان قلبی به عنوان نخستین مؤلفه در اقتضائات استان است و آنچه که بیان می‌شود باید با ایمان و فکر عمیق پیش رود.

وی عقلانیت را مؤلفه دیگری برای پرداختن به مسائل استان دانست و اضافه کرد: از تنازعات قومیتی و مذهبی سودی عاید نمی‌شود و اگر تقریب و نزدیک شدن افکار وجود دارد باید براساس عقل‌گرایی باشد نه اینکه نظر پوچ دیگران پذیرفته شود.

نماینده ولی فقیه کردستان خاطرنشان کرد: مشکلات کردستان و مسائل تقریب در استان فقط مشکلات اقتصادی نیست و اگر این مسائل حل شود مسائل فکری همچنان وجود دارد چرا که مشکلات اقتصادی اعتراضات را کنترل و افراد را از کف خیابان جمع می‌کند اما اینکه در خلوت و یا مجامع به چه فکر می‌کنند با رفع مشکلات اقتصادی برطرف نمی‌شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه فضای تئوریک نباید بر اجرا و عمل غلبه یابد، عنوان کرد: ارائه طرح و ایده بدون اجرا و عمل مشکل آفرین است و باید به غالب عملگرایانه طرح‌ها را پیاده کرد و به اجرا درآورد.

وی تصریح کرد: مساله قومیتی، مذهبی و مسائل جاری کشور نیاز به همفکری دارد و باید الگویی ترتیب داده شود تا تحول حکمرانی در استان ایجاد شود.

رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران نیز با اشاره به اینکه ایده ایجاد دانشکده حکمرانی به سال ۸۶ مرتبط می‌شود که اکنون دو سال است این دانشکده فعالیت دارد، افزود: وظیفه دانشگاه تهران کمک به رفع مشکلات کردستان است و امیدواریم مجوز ایجاد دانشکده حکمرانی در دانشگاه کردستان صادر شود.

علی‌اصغر پورعزت به محلی کردن دانشکده حکمرانی پرداخت و افزود: باید با رویکرد خرد مبنا و منطقی و اقتضایی در خدمت حل مسئله در سطح محلی باشیم.

کار ویژه دانشکده حکمرانی حل مشکل و حل مسئله است

وی، وجه تمایز دانشکده حکمرانی پرداخت و بیان کرد: کار ویژه دانشکده حکمرانی حل مشکل و حل مسئله است و مشکلات و مسائلی که در یک شبکه با یکدیگر ارتباط متقابل دارند، حل یکی موجب تسهیل حل سایر مشکلات می‌شود.

رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران ظرافت حکمرانی سرزمینی را دقت در باب تفاوت‌های هم‌افزا و هم‌افزایی کیفیت‌ها و قابلیت‌ها برشمرد و خاطر نشان کرد: برای حل مشکلات باید اجماع ایجاد شود و به عنوان مثال یک نماینده مجلس به تنهایی و بدون اجماع امکان حل مسائل و مشکلات را ندارد.

وی، حکمت رویکرد تلفیقی به حکمرانی ملی و محلی را بهره‌برداری از تفاوت‌های هم‌افزا و هدایت هم‌افزایی کیفیت‌ها و قابلیت‌ها دانست و تصریح کرد: ساخت واقعیت آینده از طریق تلفیق سنت‌های حکمرانی محلی امکانپذیر است.

پورعزت عنوان کرد: تکلیف ما در برابر آیندگان حفظ بهبود مستمر حکمرانی سرزمینی برای آنها است و باید در این راستا گام برداشت و از ظرفیت‌های محلی بهره برد و آموزش و پژوهش را با توجه به مسائل ویژه محلی مورد توجه قرار داد.

کد خبر 5949221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha