۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸

در جام رسانه‌ای امید مطرح شد؛

حضور همه‌جانبه بسیج برای خدمت‌رسانی در روستاهای استان یزد

حضور همه‌جانبه بسیج برای خدمت‌رسانی در روستاهای استان یزد

یزد- جانشین هماهنگی سپاه الغدیر استان یزد از حضور همه جانبه بسیج برای خدمت رسانی به روستاهای استان خبر داد و گفت: از آبرسانی تا احداث مسکن محرومان در دستور کار بسیج است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس جوکار، پیش از ظهر شنبه در رویداد «جام رسانه‌ای امید» که در مجتمع امام علی (ع) یزد در حال برگزاری است، با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: تمام مجموعه های بسیج خالصانه و صادقانه به مردم خدمت‌رسانی می کنند و هیچ تشکل و نهادی نمی‌تواند مدعی باشد که به اندازه بسیج و با استفاده از توان مردم به خود آنها خدمت رسانی می کند.

وی، هنر بسیج را سازماندهی اقشار مختلف مردم برای خدمت رسانی به جامعه دانست و افزود: در سپاه و بسیج ۲۲ قشر به مردم خدمت رسانی می کنند و سازمان ها، رده‌ها، پایگاه ها و حوزه ها در تمامی محله ها در قالب این اقشار حضور دارند.

جانشین سپاه الغدیر استان یزد بیان کرد: بعد از گذشت بیش از چهار دهه از استقرار نظام جمهوری اسلامی، وقتی می بینیم که هنوز برخی روستاها آب شرب و بهداشتی مناسب و پایدار ندارند، با تمام توان به میدان آمدیم و در ۵۸ روستا گام های بلندی در این راستا برداشته ایم و کمتر از یک سال ۷۰ درصد پیشرفت داشته ایم.

وی افزود: در حوزه سازندگی نیز بسیج و سپاه اولویت های خود را این حوزه قرار داده اند و رسیدگی به محرومان در صدر برنامه های خود می داند و بر اساس تفاهم نامه ها با کمترین آورده توسط محرومان این اقدامات را دنبال می کند.

جوکار عنوان کرد: تعمیر منازل محرومان و نیازمندان نیز از دیگر اقدامات بسیج است و بخش عمده ای از این اقدام در مواقع بروز بحران انجام می شود.

جانشین سپاه الغدیر استان یزد بیان کرد: حوزه اجتماعی نیز از جمله اولویت های دیگر ما است که با هم افزایی همه دستگاه ها سعی کرده ایم در این مسیر کارهای بزرگ را انجام دهیم.

وی ادامه داد: شناسایی آسیب های اجتماعی در محلات، افتتاح خانه مهر در محلات، طرح کرامت، ایجاد شورای محلات از جمله اقدامات دیگر بسیج در حوزه اجتماعی بوده است.

جانشین سپاه الغدیر استان یزد گفت: افتتاح سه خانه مهر در یزد، اردکان و ابرکوه انجام شده و سه خانه مهر نیز در دستور کار است و کار پژوهشی و احصا آسیب ها و مشاوره با حضور متخصصان را انجام می دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی نیز بر اساس بررسی آسیب های اجتماعی سعی کرده ایم با همکاری معاونت فرهنگی با همکاری پایگاه های بسیج برنامه های مختلفی را اجرا کنیم.

جوکار ادامه داد: بیش از ۱۰۰ کارگاه خیاطی و قالیبافی در استان ایجاد کرده ایم که اشتغال و خدمت به خانواده به عنوان اهداف اصلی این طرح بوده است.

کد خبر 5949303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha