۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

پیش‌بینی لازم برای مقابله با حوادث و بحران‌ها ضروری است

پیش‌بینی لازم برای مقابله با حوادث و بحران‌ها ضروری است

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با مهم‌خواندن موضوع مدیریت بحران، گفت: پیش‌بینی لازم برای مقابله با حوادث و بحران‌ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری ظهر شنبه در دیدار با مدیرکل و معاونین مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با مهم‌خواندن موضوع مدیریت بحران و آمادگی برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار، اظهار کرد: لازم است آموزش‌های لازم و آگاهی‌های مورد نیاز جامعه برای مقابله با بحران‌ها از طریق تولیدات پرجاذبه رسانه‌ای به اطلاع عموم مردم برسد.

وی برنامه‌ریزی برای مقابله با بحران‌ها را امری عمومی و الزامی خواند و افزود: اگر تدابیر پیشگیرانه در دستور کار قرار بگیرند و مردم از اقدامات زیرساختی در این زمینه مطلع باشند، بی‌شک در مواقع بحران متوجه آسیب کمتری خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آسیب‌های روحی و روانی بحران‌ها هم به‌اندازه آسیب‌های ظاهری‌شان مهم و خطرناک است، عنوان کرد: پیش‌بینی خردمندانه برای مقابل با بحران‌ها تکلیفی است بر دوش همه دستگاه‌ها و ضروری است که همه سازمان‌ها و ارگان‌ها در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند.

حجت الاسلام غفوری تصریح کرد: مدیریت بحران نیازمند کار مطالعاتی عمیق و گسترده است و نتایج این مطالعات باید در دسترس مردم و سایر مجموعه‌های مرتبط با این موضوع قرار بگیرد.

وی زیست ایمن در هر منطقه را مستلزم آگاهی از اقتضائات آن منطقه دانست و گفت: گردآوری و تدوین نکات لازم در این زمینه می‌تواند از اثرگذارترین کارهای مجموعه مدیریت بحران باشد و به‌عنوان الگو در تمام کشور مورد استفاده واقع شود.

کد خبر 5949442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha