۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸

رییس کل دادگستری گیلان:

برخورد قاطع با تخلفات زمینه ساز انتخاباتی پر شور و مردمی است

برخورد قاطع با تخلفات زمینه ساز انتخاباتی پر شور و مردمی است

رشت- رییس کل دادگستری گیلان گفت: پیشگیری و برخورد قاطع با تخلفات زمینه ساز انتخاباتی پر شور و مردمی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: با توجه به اینکه اصلاحات خوبی در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است اظهار داشت: در این اصلاحات نوآوری‌های مناسبی وجود دارد که باید به آن عمل شود.

وی یکی از این نوآوری‌ها در قانون انتخابات را تعیین تکالیفی برای دستگاه‌ها و نهادهای مختلف خواند و افزود: مدت زمان انجام این وظایف نیز در قانون مشخص شده و برای تخطی از اجرای این وظایف، جرم انگاری شده است.

رئیس شورای قضائی استان با اشاره با تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت بالا در انتخابات گفت: باید از اقداماتی که اعتماد مردم را سست می‌کند پرهیز شود و نامزدهای انتخاباتی به طور یکسان از امکانات تبلیغات استفاده نمایند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر برخی دستگاه‌های دولتی یا غیر دولتی از انجام وظایف قانونی خود در راستای قانون انتخابات اجتناب کرده و موجبات نارضایتی مردم را فراهم نمایند در چارچوب قانونی با آنان برخورد می‌شود.

این مقام ارشد قضائی با بیان اهمیت و نقش مهم شورای پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی تصریح کرد: باید جرایم و تخلفات در هر استان و منطقه شناسایی شود و بر اساس فراوانی و نوع جرایم، برنامه ریزی های مقتضی در آن استان صورت گیرد.

وی تصریح کرد: شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی در برابر اقدامات غیر قانونی برخی دستگاه‌ها باید قدرتمندانه، شجاعانه و مؤثر وارد شده و فرصت سو استفاده دشمن را فراهم نکند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی بر هماهنگی لازم افراد دخیل در انتخابات تاکید کرد و گفت: گزارشات واصله باید تا پایان هفته به دبیرخانه شورای پیشگیری ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه شعب ویژه برای رسیدگی جرایم انتخاباتی در محاکم استان تشکیل خواهد شد، گفت: قضات این شعب باید با نگاهی انقلابی و جهادی به این پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی نمایند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در پایان با بیان اینکه پیشگیری و برخورد قاطع با تخلفات، زمینه ساز انتخاباتی پر شور و مردمی است گفت: با تمام وجود برای برگزاری انتخاباتی پرشور و عادلانه تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 5949493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha