۶ آذر ۱۴۰۲، ۹:۱۵

مراسم شهادت حضرت فاطمه (س) در گناوه برگزار شد

مراسم شهادت حضرت فاطمه (س) در گناوه برگزار شد

گناوه- آیین‌ ویژه سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مردم متدین و ولایتمدار و جمعی از مسؤولان در دفتر امام جمعه گناوه برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم‌زمان با سالروز شهادت بانوی دوعالم، حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) آئین سوگواری در مساجد و تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی شهرستان گناوه برگزار شد.

اقشار مختلف مردم مؤمن و ولایتمدار گناوه همگام با همه عاشقان و دوستداران اهل‌بیت (ع) به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور در آئین‌های ویژه، سوگواری و عزاداری و ارادت خود را بار دیگر به خاندان اهل بیت (ع) ابراز داشتند.

به همین مناسبت و هم‌زمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم، صبح دوشنبه آئین ویژه سوگواری در دفتر امام جمعه گناوه همراه با سخنرانی و عزاداری و روضه خوانی برگزار شد.

در این آئین معنوی حجت الاسلام محسن اسماعیل پور از روحانیون و اساتید حوزه به بیان سخنرانی پرداخت و در وصف شخصیت و زندگانی صدیقه طاهره (س) مطالبی بیان کرد.

مراسم شهادت حضرت فاطمه (س) در گناوه برگزار شد

وی با بیان شخصیت و مقام والای حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: در شرایط سخت و در دورانی که زنان و دختران جایگاهی در جامعه نداشتند و دختران خود را زنده به گور می‌کردند پیامبر گرامی اسلام (ص) برای حضرت زهرا (س) جایگاه ویژه قائل بود و به استقبال دختر خود می‌رفت و بر دستان ایشان بوسه می‌زد.

حجت الاسلام اسماعیل پور با اشاره به نحوه برخورد عده‌ای بعد از وفات پیامبر (ص) با حضرت فاطمه (س) با اشاره به کلامی از آن حضرت گفت: همه این اتفاق‌ها به دلیل راه افتادن عده‌ای از مردم با سرعت به دنبال حرف بی منبع و باطل رخ داد.

مراسم شهادت حضرت فاطمه (س) در گناوه برگزار شد

وی با تاکید بر بر اهمیت حفظ وحدت و یکپارچگی در جامعه اسلامی گفت: در شرایطی که اهل حق متفرق شده،، سستی کرده و از مسئولیت خود شانه خالی کردند همه این رفتارهای اهل حق باعث اتفاق‌های پیش آمده شد و عواقب آن همچنان گریبانگیر جامعه اسلامی است.

مراسم و مجالس مختلفی در سایر اماکن مذهبی، مساجد، حسینیه‌های شهر و روستا در سراسر این شهرستان در این ایام برگزار می‌شود.

مراسم شهادت حضرت فاطمه (س) در گناوه برگزار شد

کد خبر 5950946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha