۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد؛

کمک ۱۹ میلیاردی به خانواده های چندقلوی نیازمند در خراسان جنوبی

کمک ۱۹ میلیاردی به خانواده های چندقلوی نیازمند در خراسان جنوبی

بیرجند_معاون کمیته خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح حمایت کمیته امداد به خانواده های دارای فرزندان چندقلوی نیازمند تاکنون مجموع ارائه خدمات در استان بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا حسینی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمک به خانواده های دارای فرزندان چند قلو یکی از اقدامات کمیته امداد بوده که بر اساس تفاهم نامه ای که بین کمیته امداد و بنیاد مستضعفان به امضاء رسیده این نهاد خدمات متنوعی را به این گونه خانواده‌ها ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه این حمایت می تواند کمکی در راستای مشوق های جمعیتی به خانواده ها تلقی شود، اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری و در راستای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری که هدف رسیدن به نرخ باروری مناسب و جمعیت مطلوب است، رسیدگی به امور این خانواده‌ها و ارائه خدمات به آنها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی به مشمولان این طرح اشاره داشت و یادآور شد: خانواده‌های پر نوزاد متقاضی مساعدت که از امکانات دولتی و یا عمومی غیر دولتی استفاده نکرده و دارای تعداد نوزادان متولد شده همزمان در آن خانواده سه قلو و بیشتر بوده مشمول این طرح هستند.

حسینی به نوع خدمات ارائه شده به مشمولان این طرح اشاره کرد و افزود: کمک هزینه تأمین مسکن، کمک هزینه معیشت و درمان به صورت بلاعوض، تسهیلات اشتغال‌زایی و وام مسکن و نیز خدمات حمایتی از جمله این خدمات بوده که ارائه آن پس از تأیید میزان و نوع نیازهایشان توسط کارشناسان این نهاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه از آغاز این طرح تاکنون به ۱۵ خانوار دارای فرزند سه قلو در زمینه کمک هزینه خرید مسکن به مبلغ ۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض صورت گرفته است، بیان کرد: همچنین کمک معیشت بلاعوض به مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از دیگر خدمات ارائه شده به مشمولان طرح در استان بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی از پرداخت وام خرید مسکن به مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به مشمولان طرح پشتیبانی و حمایت از خانواده های چندقلو در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین کمک به تأمین پوشاک، شیرخشک و سبد غذایی نیز بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۹۸ میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی امداد استان خراسان جنوبی به خانواده‌های مشمول صورت گرفته است.

کد خبر 5953086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha