۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۵

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری:

مشوق های مناطق محروم در بافت های فرسوده اعمال می شود

 مشوق های مناطق محروم در بافت های فرسوده اعمال می شود

بابلسر- مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری گفت: تمامی مشوق های مناطق محروم برای نوسازی بافت فرسوده شهری اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور استادی شامگاه چهارشنبه در نشست بازآفرینی شهری در استان با بیان اینکه در برنامه هفتم محلات محدوده بازآفرینی شهری از تمامی حمایت‌ها تسهیلات و تخفیف‌ها و مساعدت‌هایی ویژه مناطق محروم نیز بهره مند می‌شوند، افزود: این طرح اکنون قانون شده است.

وی افزود: همچنین سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذرای در بافت‌های فرسوده از معافیت‌های مالیاتی برخوردار خواهند شد، گفت: هرگونه سرمایه گذاری فرهنگی، ورزشی، میراث فرهنگی و غیره مشمول معافیت‌ها می‌شود.

وی طولانی شدن فرایند صدور پروانه بافت فرسوده در شهرداری‌ها را از جمله مشکلات و موانع فرار بازآفرینی شهری بیان کردو گفت: در حال حاضر متوسط کشوری صدور پروانه برای بافت‌های فرسوده هشت ماه است در حالی که در برنامه هفتم توسعه سه ماه برای صدور پروانه و شش ماه برای صدور انشعابات آب، برق و گاز تهیه شده است.

استاد با عنوان اینکه بافت‌های فرسوده از تمامی حمایت‌های مناطق محروم برخوردار می‌شوند، تخفیف ۳۰ درصدی نظام مهندسی را از دیگر مشوق‌ها بیان کرد و گفت: همچنین در اراضی مجاور بافت فرسوده نیز مشوق‌های این بافت اعمال می‌شوند.

وی گفت: پنج نوع تسهیلات بافت فرسوده پرداخت می‌شود و خط ویژه اعتباری نیز از طریق بانک مسکن برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

استادی با اظهار اینکه پنج هزار و ۴۰۰ واحد در بافت فرسوده مازندران در حال ساخت است، نباید نگران تأمین اعتبار این طرح باشیم و انتظار ساخت ۱۰ هزار واحد را در این مناطق داریم.

وی تنها راه تأمین مسکن مورد نیاز را مازندران بافت فرسوده دانست و گفت: بافت فرسوده اثربخش و مثمر است.

وی تضمین سرمایه‌گذاری سرایه‌گذار در بافت فرسوده را مسئله مهم بیان کرد.

کد خبر 5953560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha