۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۳

رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

تسهیلات طرح جهش تولید در دیمزارها جذب شود

تسهیلات طرح جهش تولید در دیمزارها جذب شود

خرم‌آباد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر ضرورت جذب تسهیلات طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در جلسه رسیدگی به روند اجرایی طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان بر اهمیت و لزوم اجرای کامل و کاشت سطوح و برش‌های ابلاغی و سهمیه‌های تخصیصی شهرستان‌ها تأکید کرد.

وی ادامه داد: رعایت شاخص‌های ارزیابی طرح جهش تولید از جمله استفاده از بذر مال و کودهای ریز مغذی و نظارت بر توزیع مناسب آنها، رعایت تناوب، کاشت با دستگاه‌های کشت مستقیم، کشت عمود بر شیب و اجرای سهمیه‌های خاک‌ورزی حفاظتی، بیمه محصولات و به‌کارگیری خلاقیت و نوآوری در اقناع کشاورزان برای اجرای بهینه طرح از دیگر موارد این طرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر لزوم ثبت به‌موقع عملیات اجرایی توسط کارشناسان در سامانه دیمزارها، تلاش حداکثری برای جذب کامل اعتبارات و معرفی متقاضیان واجد شرایط در راستای جذب تسهیلات و خرید ادوات و دنباله بندهای موردنیاز اجرای طرح اشاره کرد.

شاهرخی، تصریح کرد: در صورت عدم جذب تسهیلات ابلاغی توسط مدیران شهرستان‌ها، در مرحله پایانی ارائه تسهیلات به‌صورت شناور بوده و تسهیلات جذب نشده به دیگر شهرستان‌ها اعطا خواهد شد.

وی، خواستار پیگیری جدی مدیران شهرستان‌های گرمسیر برای جذب سهمیه کود فسفاته و تسریع در انتقال آن به استان باتوجه‌به محدودیت زمان کاشت شد.

کد خبر 5953762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      0 0
      هر از گاهی یه چیزی در میکنی کشاورزان یک ماهه گندم های دیم رو کاشته اند صبح به خیر