۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹

کاهش کیفیت هوا در سمنان/ آلاینده‌ها برگشتند

کاهش کیفیت هوا در سمنان/ آلاینده‌ها برگشتند

سمنان- با عبور سامانه کم فشار بارشی از استان سمنان بار دیگر شاهد کاهش کیفیت هوا، افزایش آلاینده‌ها به خصوص در مناطق غربی و صنعتی استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بعد از چهار روز بارش برف و باران در استان سمنان حالا کم کم آرامش به جو استان بازگشته اما از سوی دیگر شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها به خصوص در سمنان، گرمسار، ایوان کی و مناطق صنعتی هستیم.

آلاینده‌ها به واسطه وارونگی هوا به ویژه در غرب صنعتی، کیفیت هوا را به طرز چشمگیری کاهش داده‌اند تا جایی که شاخص‌های کیفیت هوا به مرز ناسالمی نیز خواهند رسید. طی روزهای اخیر به واسطه بارش و وزش باد قدری بر کیفیت هوا افزوده شده بود اما پیش بینی‌ها نشان می‌دهد دوباره از شنبه شرایط وارونگی به استان باز خواهد گشت.

پیش بینی سازمان هواشناسی برای هوا استان سمنان طی امروز و فردا آن هم بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی پایداری جو، افزایش غبار و آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به خصوص در مناطق غربی و صنعتی است.

هم اکنون آسمان مرکز استان ابری است اما به مرور از میزان ابرها کاسته شده و از شنبه شاهد آسمان صاف در سمنان خواهیم بود. بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان نیز برای امروز ۱۶ و هفت درجه بالای صفر اعلام شده است.

جو پایداری در مرکز استان تا روز چهارشنبه هفته آتی بر قرار خواهد بود اما از روز چهارشنبه شاهد ورود سامانه بارشی دیگری به مرکز استان خواهیم بود سامانه‌ای که دمای هوا را نیز به طرز چشم گیری کاهش خواهد داد.

آسمان شاهرود نیمه ابری است و مردم صبح سردی را آغاز کرده‌اند دماسنج‌ها عدد هشت را نشان می‌دهند که البته به دلیل بارش برف در ارتفاعات این شهرستان و وزش باد است از فردا از میزان ابرها در شاهرود هم کاسته خواهد شد و چهار روز آفتابی را مردم شاهد خواهند بود. بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای امروز ۱۳ و سه درجه بالای صفر است.

دامغان هم شرایط مشابه شاهرود دارد آسمان این شهر هم نیمه ابری است و دماسنج‌ها روی عدد هشت خشک شده‌اند بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان برای امروز ۱۴ و شش درجه بالای صفر اعلام شده است و به مرور طی ساعات آتی از میزان ابرها کاسته می‌شود از فردا جو پایدار در دامغان شاهد خواهیم بود.

بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار ۱۸ و هفت درجه بالای صفر است و از فردا جو پایداری را در این شهرستان غرب نشین صنعتی شاهد خواهیم بود همچنین از فردا کم کم بر میزان آلاینده‌ها هم در این شهرستان افزوده شده و کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

از بیماران مزمن، قلبی و عروقی، تنفسی، کودکان، زنان باردار و گروه‌های حساس خواسته شده تا در زمان افزایش چشم گیر غلظت آلاینده‌ها ترجیحاً منزل را ترک نکنند تا کیفیت هوا بهتر شود. شرایط غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا اما تا روز چهارشنبه هفته آتی که شاهد ورود سامانه بارشی به استان خواهیم بود، کم و بیش ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5954488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha