۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱

رییس سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش:

کاغذ کتاب های دانش آموزی در داخل کشور تامین شده است

کاغذ کتاب های دانش آموزی در داخل کشور تامین شده است

ساری- رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال اولین سالی است که کاغذ کتاب های درسی با همت شرکت های داخلی و در داخل کشور تامین و تولید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی لطیفی پیش ازظهر جمعه در مراسم جشن خودکفایی تولید کاغذ کتاب درسی در ساری با بیان این طی سال‌های گذشته هر سال برای تأمین کاغذ کتاب درسی مشکل داشتیم و مناقصه ملی و بین المللی برگزار می‌کردیم، افزود: امسال اولین سالی بود که به واسطه همت شرکت‌های داخلی ابتدا مناقصه داخلی برگزار کردیم و در آن تمامی کاغذ مورد نیاز تأمین شده است.

وی با اظهار اینکه ۳۵ هزار تن کاغذ کتب درسی کارخانه چوب و کاغذ مازندران تأمین شده است، افزود: بخشی دیگر نیز در یک کارخانه دیگر در کشور تولید و تأمین شده است.

وی با عنوان اینکه کاغذ کتاب درسی با دیگر تولیدات متفاوت است، افزود: رعایت زمان بندی برای تولید امری مهم محسوب می‌شود وباید ابتدای مهر ماه هر سال کاغذ آماده باشد و خوشبختانه کارخانه مازندران تاکنون تأخیری در تأمین و تولید نداشته است.

حجت الاسلام لطیفی تصریح کرد: تأمین کتاب‌های درسی در مهرماه سال آینده درصورتی که تأمین نقدینگی به تأخیر افتد ممکن است با تأخیر مواجه شود و امیدواریم با چنین مساله روبرو نشویم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با اظهار اینکه خودکفایی در تأمین کاغذ به عنوان کالای استراتژیک مدیون تدابیر مقاوم معظم رهبری است، افزود: امروز به خودکفایی در تولید دست یافته‌ایم.

در حاشیه این برنامه بسیج رسانه اولین رویداد رقابتی جام رسانه‌ای امید را با # خودکفایی کاغذ و # پیشر فت مازندران اجرا می‌کند.

کد خبر 5954559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha