۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری جشنواره ملی سواد رسانه در خراسان جنوبی

برگزاری جشنواره ملی سواد رسانه  در خراسان جنوبی

 بیرجند_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: وجود جوانان انقلابی و مردمی با بصیرت، ظرفیت مهمی بوده که بخشی از آن بالقوه باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرخنده صبح شنبه در نشست فعالان فرهنگی، مردمی رسانه ای و طلاب خراسان جنوبی با سخنگوی دولت اظهار کرد: اینجا دیار علم و ایمان و بزرگ مردان حوزه علمیه و همه بزرگانی که در سطح جامعه شیعی و جامعه خوش درخشیدند و پدران علمی که جزو شخصیت های مهم در سطح ملی و بین المللی هستند.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در حوزه رسانه که مولفه مهم در حوزه تبیین بوده جایگاه خوبی دارد، تصریح کرد: تعداد نشریه ها و پایگاه های فعال در استان ۳۶ مورد، تعداد سرپرستی های رسانه ای ۸۷ مورد و تعداد سرپرستی خبرگزاری فعال در استان ۱۳ مورد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه برگزاری جلسات شورای اطلاع رسانی هشت مورد در استان برگزار و هر ماه یک مورد شکل گرفته است، یادآور شد: این جلسات ۸۷ مصوبه داشته و امسال و سال گذشته از دهه فجر نشست رسانه ای مدیران استانی در دبیرخانه شورا ۱۱ مورد برگزار شد.

فرخنده یادآور شد: امسال در هفته دولت ۳۰ نشست با حضور فعالان رسانه ها در استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه تورهای پیشرفت با حضور رسانه ها برای نشان دادن پتانسیل های شهرستان ها در استان برنامه ریزی شده است، گفت: تاکنون این تورها در سه شهرستان استان برگزار شده و ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های هفته دولت اجرای پویش ما توانستیم بوده است، بیان داشت: در حوزه رسانه ها کارگاه توانمندسازی برگزار و یکی دیگر ۱۶ آذرماه برگزار می شود.

وی از برگزاری جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمد نژاد در استان خبر داد و افزود: برگزاری این جشنواره در حوزه تبیینی اقدام خوبی رقم خواهد زد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مصوبات شورای اطلاع رسانی و رسانه استان اعتبارات بند «چ» بوده است، یادآور شد: امروز تمامی تفاهم نامه های بند «چ» دستگاه های اجرایی به اتمام رسیده است.

فرخنده ادامه داد: ارزیابی دستگاه های برتر در حوزه رسانه انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ عمومی با تدبیر آیت الله عبادی خوشبختانه خیلی اتفاق مبارکی رخ داد و شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها فعال بوده و به مرحله شهرها رسیده ایم، تصریح کرد: در حوزه هم افزایی دستگاه های فرهنگی استان هر دو ماه به طور میانگین جلسه ای برگزار می شود که یکی از خروجی های آن تهیه طرح جهاد تبیین استان بوده که استان در این زمینه در کشور پیشگام بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در حوزه بصیرت و در صحنه ها بودن در بزنگاه ها مردم خراسان جنوبی پیشقدم هستند، خاطرنشان کرد: وجود جوانان انقلابی و مردمی با بصیرت، ظرفیت مهمی بوده که بخشی از آن بالقوه باقی مانده است.

کد خبر 5955318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha