۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۸

فرمانده انتظامی گیلان خبر داد؛

رفع تصرف اراضی ملی ۴۰۰ میلیاردی در املش

رفع تصرف اراضی ملی ۴۰۰ میلیاردی در املش

املش - فرمانده انتظامی گیلان از رفع تصرف بیش از ۱۳ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال در شهرستان املش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزاله ملکی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط ۴ نفر سودجو در مناطق ییلاقی شهرستان املش خبر داد و گفت: مأموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به آدرس محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان ضمن دستگیری متهمان تصریح کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، متهمان ۱۳ هزار و ۶۶۳ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و ضمن ساخت مکان نگهداری دام در آنجا به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی به معرفی متهمان این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی اشاره کرد و با بیان اینکه با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد، افزود: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار ملکی تصریح کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 5955760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
      0 0
      بفرمایید منابع طبیعی کارش چیه واقعا حفاطت منابع طبیعی بعهده چه ارگانی میباشد ..این همه پرسنل منابع طبیعی توی شهرستانها هستن واقعا خبر ندارن .چدا دولت واقعا جهادی ..این متجاوزین رو مجازات سنگین نمیکنن ..تا کی شاهد .تصرف بیت المال باشیم
    • کارگر بازنشسته و ایثار گر IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      0 0
      خواهشمندم جلوی تخلفات وتصرفات در ملارد رو هم بگیرید املاکی های منطقه ملارد با جعل مبایعه نامه از شهرداری جواز ساخت گرفته وبعد از تصرف ملک بنده وساخت آن از اداره اسناد رسمی ملارد سند گرفته وقداره کشی میکنند و هیچ ارگانی هم جوابگو نیست چون پای اداره جات دولتی در میان هست آیا دادرسی هست؟