۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۸

به ازای اجرای هر ۲۰ هزار هکتار؛

کارخانه های چوب در خوزستان راه‌اندازی شود

کارخانه های چوب در خوزستان راه‌اندازی شود

اهواز- استاندار خوزستان گفت: به ازای هر ۲۰ هزار هکتار باید یک کارخانه چوب در استان راه‌اندازی شود تا زنجیره تولید و اشتغال در استان شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز شنبه در مراسم آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که همزمان با سراسر کشور در یک نهالستان برگزار شد، اظهار کرد: درختان در حقیقت ریه‌های زمین و بشر هستند و باید در این خصوص تلاش مضاعف داشته باشیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: با توجه به صنعتی بودن خوزستان و رشدی صنایع در استان مقداری در زمینه کاشت نهال و درخت کوتاهی شده است؛ امید می‌رود با این حرکتی که دولت برای کاشت یک میلیارد درخت شروع کرده خوزستان نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی خبر داد: برای اجرای طرح زراعت چوب که در خوزستان شروع شده است اقداماتی همچون شناسایی سطح زیرکشت‌، تأمین آب و در کنار آن کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام و کار شروع شد.

حسینی محراب ادامه داد: کاشت درخت در ۳۰۰ هزار هکتار در خوزستان هدف‌گذاری شده و با توجه به اینکه اجرای این طرح در طول چهار سال برنامه‌ریزی شده است، برای سال اول در وسعت ۷۵ هزار هکتار کشت درخت در استان انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: خوزستان پیش‌تر در صنعت چوب در کشور جایگاه چندانی نداشت اما امروز به عنوان دومین استان کشور در این طرح گام برداشته است و امیدواریم به ازای هر ۲۰ هزار هکتار یک کارخانه چوب در استان راه‌اندازی شود تا زنجیره تولید و اشتغال شکل بگیرد.

حسینی محراب با اشاره به ارزش اقتصادی زراعت چوب گفت: در کمترین حالت هر هکتار حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در بهترین حالت هر هکتار زراعت چوب حدود پنج میلیارد تومان سود دارد.

کد خبر 5955766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
      0 0
      👍🌹