۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۷

رییس آموزش و پرورش ساوه مطرح کرد؛

ضرورت اجرای طرح نهضت مدرسه سازی در ساوه

ضرورت اجرای طرح نهضت مدرسه سازی در ساوه

ساوه- رییس آموزش و پرورش ساوه برلزوم اجرای طرح نهضت مدرسه سازی در این شهرستان طی پنج سال آینده گفت: ساخت ۶۰ مدرسه برای تک شیفت شدن کلاس های درس این شهرستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر قراخانلو ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مهاجرپذیری شهرستان ساوه موجب افزایش جمعیت دانش‌آموزی و کمبود فضای آموزشی منجر به تشکیل کلاس‌های درس با حضور بیش از ۴۰ دانش آموز شده است.

رئیس آموزش و پرورش ساوه افزود: برای تبدیل مدارس ۲ شیفت به تک شیفت و کیفیت بخشی در آموزش ایجاد ۶۰ باب مدرسه در نقاط مختلف شهری این شهرستان ضروری است.

قراخانلو تصریح کرد: امید می‌رود با همکاری خیران و اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی شاهد یک نهضت مدرسه سازی طی پنج سال آینده در این شهرستان باشیم.

وی شمار کتاب‌های مورد نیاز دانش شمار آموزان ساوه را حدود ۵۰۰ هزار جلد اعلام کرد و گفت: بخش اعظم آن تأمین شده و هم اکنون به کمتر از یک هزار و ۵۰۰ جلد رسیده و انتظار می‌رود همانند سنوات گذشته توزیع کتاب به بخش خصوصی و به فروشگاه‌های نوشت افزار تحویل شود.

قراخانلو افزود: با وجود محدودیت‌ها و کمبود زیرساخت‌های مورد نیاز، دانش آموزان مستعد این شهرستان توانسته‌اند در حوزه علمی و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی رتبه‌های برتر استانی و یا کشوری را کسب کنند.

رئیس آموزش و پرورش ساوه ادامه داد: ۳۰۰ کلاس درس مدارس این شهرستان خالی از معلم بودند که با به کارگیری ۲۲۹ معلم، حق التدریسی و خرید خدماتی این مشکل رفع می‌شود.

وی افزود: در سال آینده با احداث ۶ مدرسه، ۱۲۰ کلاس به کلاس‌های درس شهرستان ساوه اضافه می‌شود.

قرخانلو با قدردانی از صنایعی که در عمل به مسوولیت‌های اجتماعی خود اقدام به ساخت فضای آموزشی و مدرسه می‌کنند، گفت: برای فراهم کردن فضای مناسب آموزشی باید علاوه بر خیران، واحدهای تولیدی نیز در این راستا تعامل و هم افزایی لازم را داشته باشند.

رئیس آموزش و پرورش ساوه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس شهرستان گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تأکیدات قرآنی، همزمان با آموزش، پرورش و تربیت نیز در اولویت قرار دارد.

کد خبر 5957571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha