۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۵

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

پیوند «خانواده، مسجد و مدرسه» زیربنای تربیت جوانان است

پیوند «خانواده، مسجد و مدرسه» زیربنای تربیت جوانان است

سمنان - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه پیوند خانواده، مسجد و مدرسه زیربنای تربیت جوانان است، گفت: خانواده‌ها در این پیوند نقش موثری دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جمال وزیری شامگاه دوشنبه در شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان در محل اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان بر نقش اولیا و نهاد خانواده و اجتماعی‌پذیری والدین تاکید کرد و بیان داشت: تربیت یک امر فراسازمانی است و خاص دولت، خانواده و اجتماع نیست؛ بلکه همه این‌ها در یک کلام واحد قرار گیرد تربیت اتفاق می‌افتد.

وی افزود: بین سه رکن خانواده، مدرسه و مسجد بایست پیوند ایجاد شود و مطالبه هم زمانی محقق می‌شود که همراه با مطالعه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروزه خانواده‌ها نقش حکمرانی دارند و می‌توانند در فرآیند تعلیم و تربیت، اثرگذار باشند و اگر خانواده را از آن جدا کنیم اتفاقی نخواهد افتاد؛ چراکه زیربنای تربیت در خانواده شکل می‌گیرد.

وزیری با اشاره به تاکید بر توجه به نقش خانواده در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین نیز ۲۹ بار واژه خانواده تکرار شده و ۲۶ نقش برای خانواده، تعریف شده و آنچه که در خانه و مدرسه اتفاق می‌افتد هم‌دلی، همسویی و هم‌نوایی و هم‌صدایی است.

وی یادآور شد: در عصر کنونی تا اجتماعی‌سازی نشود، اجتماعی‌پذیری امکان‌پذیر نیست و اجتماعی‌سازی هم از نهاد خانواده آغاز می‌شود و در مسائل تعلیم و تربیت بایست تعالی افکار و تبادل نظر بین مدیر مدرسه و ولیّ دانش‌آموز شکل گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اجتماعی‌پذیری را وظیفه اولیای دانش‌آموزان دانست و گفت: این موضوع از طریق انتقال فرهنگ در قالب روایت قصه، نقالی و شاهنامه‌خوانی، انتقال ارزش‌ها، انتقال آداب و رسوم با هدف تقویت مهارت‌های زندگی و توسعه متوازن اتفاق می‌افتد.

وزیری افزود: در اجتماعی‌سازی، مردمی سازی و مشارکت‌جویی، مهم و یک اصل در آموزش و پرورش است؛ چراکه آموزش و پرورش یک نهاد اداری نیست و دستگاه حاکمیتی است و برای اجتماعی‌سازی، مدرسه بایست کانون توسعه باشد و پیوندهای اولیا و مربیان در راستای شعار آموزش و پرورش برای همه و همه برای آموزش و پرورش بایست ارگانیکی و مکمل یک‌دیگر باشند نه مکانیکی و در مدارس بایست اعتماد آفرینی برای والدین شکل گیرد.

کد خبر 5957792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha