۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱

استاندار زنجان:

امکانات رفاهی براساس استانداردهای مناسب‌سازی بازتعریف شود

امکانات رفاهی براساس استانداردهای مناسب‌سازی بازتعریف شود

زنجان- استاندار زنجان گفت: همه امکانات رفاهی از جمله مبلمان شهری بر اساس استانداردهای مناسب‌سازی برای معلولان باز تعریف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی قبل از ظهر سه‌شنبه در آئین گرامیداشت روز معلولان اظهار کرد: این روز فرصت مغتنمی برای تلاش در راستای تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولان و زمینه‌سازی حمایت جمعی و مشارکت اجتماعی فراگیر برای حمایت گسترده از افراد دارای معلولیت است که می‌تواند همراهی همه افراد جامعه را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه خود باوری معلولان وظیفه برنامه‌ریزان جامعه در راستای ایجاد فرصت‌های برابر برای بروز توانمندی این افراد را دوچندان کرده است، یادآور شد: بنابراین ضروری است که همه امکانات رفاهی از جمله مبلمان شهری بر اساس استانداردهای مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی، برای حضور پررنگ‌تر این افراد باز تعریف شود.

استاندار زنجان از آمادگی برای ایجاد نگاه ویژه در حوزه مسکن معلولان و تأمین زمین مورد نیاز مسکن این قشر خبر داد و گفت: مسکن معلولان باید با بهره‌گیری از فناوری‌های روز و البته کم هزینه‌تر و بهتر از گذشته ساخته شود.

وی با بیان اینکه به طورکلی جامعه معلولان همانند افراد عادی دارای وجه مشترکی هستند، ابراز کرد: امروزه با اقدامات حمایتی و بسترسازی‌های انجام گرفته، همت والای معلولان در جامعه بیش از گذشته نمود دارد که قابل ستایش است.

افشارچی با اشاره به اینکه همت بلند معلولان موجب شده که محدودیت‌ها را کنار بگذارند و در حوزه‌های مختلف گام بردارند، عنوان کرد: جامعه معلولان از توانمندی بالایی برخوردار هستند، به عنوان مثال افراد نابینا حافظه بسیار خوبی دارند.

وی با اشاره به اینکه نبود زیرساخت‌های لازم برای فعالیت این اقشار سختی‌هایی ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: بهزیستی استان خدمت‌رسانی به معلولان را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد.

استاندار زنجان ادامه داد: اگرچه در رسیدگی به مشکلات مراجعه‌کنندگان محدودیت‌های قانونی وجود داشته باشد، انتظار بر این است مشکلات گروه‌های هدف از سوی بهزیستی با بهره‌گیری از راهکارهای مختلف در حد امکان مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 5958456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha