۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

تأثیر انسان‌شناسی در حل آسیب‌های اجتماعی

تأثیر انسان‌شناسی در حل آسیب‌های اجتماعی

شهرکرد-مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: آسیب‌های اجتماعی تنها ویژه انسان‌ها هستند بنابراین انسان‌شناسی می‌تواند راهکارهای متفاوتی در حل آسیب‌های اجتماعی در اختیار بشر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری شامگاه سه شنبه در آئین رونمایی و اکران مستند "محله ۳۲" اظهار کرد: انسان‌ها تنها موجودات اجتماعی عالم خلقت نیستند و سایر آفریده‌های خداوند مانند مورچه و زنبور نیز دارای زندگی اجتماعی هستند اما میان این موجودات و انسان تفاوت‌هایی وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرهنگ و قوه تفکر دو عاملی است که انسان را از دیگر موجودات متمایز می‌کند، ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی تنها ویژه انسان‌ها هستند بنابراین انسان‌شناسی و درک ویژگی‌های انسان‌ها می‌تواند راهکارهای متفاوتی در حل آسیب‌های اجتماعی در اختیار بشر قرار دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه موجوداتی همچون مورچه و زنبور از قدرت تفکر برخوردار نیستند امکان ایجاد تحول در شیوه زندگی آن‌ها وجود ندارد اما انسان‌ها از نعمت داشتن فکر و فرهنگ بهره‌مند هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: عاملی که موجب تعالی انسان‌ها شود درحقیقت ارزش است و درصورتی که این ارزش‌ها مکرراً توسط افراد جامعه تکرار شوند به فرهنگ اجتماعی تبدیل می‌شوند اما اگر ارزش‌ها ترک شوند شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که در هر نقطه‌ای فرهنگ از بین برود آسیب‌های اجتماعی پدیدار می‌شوند اما با استفاده از فکر و فرهنگ می‌توان با این آسیب‌ها مقابله کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در کوچه ۳۲ شهرکرد برخی آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده بود بنا شد یک روحانی متناسب با روحیات و خلقیات مردم در این محله ساکن شود که خوشبختانه اقدامات فرهنگی مثبتی صورت گرفت و این اقدامات در فیلم مستند "کوچه ۳۲" روایت شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری یادآور شد: همراهی خانواده حجت‌الاسلام شیخ غفار رئیسی و سکونت آن‌ها در یک محله آسیب‌پذیر اهمیت و ارزش بالایی دارد چراکه بدون همراهی خانواده امکان انجام چنین اقدامات فرهنگی برجسته‌ای فراهم نبود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: عمامه روحانیون پرچم دیانت است که با برافراشته ماندن این پرچم همچنان دین اسلام در جهان تأثیرگذاری خواهد داشت.

کد خبر 5959071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha