۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۲

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:

۷۴ هکتار اراضی شاهرود درختکاری شد/ زراعت چوب در دستور کار

 ۷۴ هکتار اراضی شاهرود درختکاری شد/ زراعت چوب در دستور کار

شاهرود_ مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به درختکاری در ۷۴ هکتار عرصه منابع طبیعی شاهرود، گفت: این امر در راستای اجرای طرح زراعت چوب و همچنین توسعه فضای سبز اجرا شده است.

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه برای اجرای طرح «پویش کویر سبز» همراهی همه بخش‌ها لازم است، ابراز داشت: با مشارکت بخش صنایع و معادن می‌توان شاهد توسعه فضای سبز، سرسبزی و آبادانی استان سمنان باشیم.

وی ضمن بیان اینکه خوشبختانه استان سمنان مشارکت کنندگان خوبی برای توسعه و کشت زراعت چوب دارد، افزود: نمونه خوب آن را می‌توان آن درختکاری ۷۴ هکتار از عرصه‌های منابع ملی حاشیه شرکت سیمان شاهرود اشاره داشت.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه یکی از زیر پروژه طرح یک میلیارد درخت موضوع زراعت چوب است، ابراز داشت: این یکی از الزامات طرح به شمار می‌رود.

مرادی حقیقی در ادامه تصریح کرد: مصرف سالیانه چوب در سطح کشور بالا است و از طرفی هم نمی‌خواهیم از منابع طبیعی خودرو واقع در مناطق شمالی استفاده شود.

وی بابیان اینکه امسال چهارمین سال استراحت درختان و ممنوعیت بهره برداری درختان چوب است، افزود: بنابراین همین موارد ضرورت زراعت چوب را در طرح کاشت یک میلیارد درخت آشکار می‌سازد که امیدواریم صنایع و معادن بیشتر به این مقوله کاشت درخت ورود کنند.

کد خبر 5959940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha