۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸

محسن رضایی در مراسم استقبال از شهدای گمنام یزد:

هزینه مقاومت بسیار کمتر از تسلیم در برابر دشمن است

هزینه مقاومت بسیار کمتر از تسلیم در برابر دشمن است

یزد- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ایران دریافته‌اند که هزینه مقاومت بسیار کمتر از تسلیم شدن در برابر دشمنان است و این امر را بارها در طول تاریخ آزموده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی، بعدازظهر پنجشنبه در مراسم استقبال از شهدای گمنام در تکیه امیرچقماق یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اظهار کرد: اگر این شهدا نبودند، امروز امنیت نداشتیم و اگر مروری بر وقایع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی داشته باشیم، خواهیم دید که این شهدا در حق ما فداکاری بزرگی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به آیات سوره زمر که شهدا و پیامبران را در روز قیامت در کنار یکدیگر توصیف کرده است، افزود: کسانی که امروز شما ملت شریف یزد به استقبال آنها آمده‌اید، هم ردیف پیامبران هستند و اکنون نیز زنده‌اند و نزد خداوند متعال روزی می‌خورند.

شهدا راهی به نام مقاومت برای جهانیان باز کردند

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ادامه داد: اینها رفتند و با شهادتشان برای خود مقام بزرگی به وجود آوردند و برای ما نیز امنیت به ارمغان آوردند اما علاوه بر آن، برای بشریت نیز راهی به نام مقاومت باز کردند.

رضایی تصریح کرد: اگر این شهدا نبودند، مقاومت در فلسطین و عراق و … شکل نمی‌گرفت و حرکت‌های انقلابی انجام نمی‌شد؛ وقتی حماس به صهیونیست‌ها حمله کرد، آنها اعتراف کردند که اینها به سبک ایرانی‌ها عمل کردند بنابراین به وضوح قابل مشاهده است که شهدا برای همه دنیا راهی برای فلاح و رستگاری باز کردند.

وی اظهار کرد: همه قدرت‌هایی که در جنگ‌های جهانی دور هم جمع می‌شوند، امروز در مقابل یک ملت کوچک اما با یک ایمان بزرگ در غزه جمع شده‌اند اما کاری از پیش نمی‌برند زیرا ملت غزه درس مقاومت را خوب فرا گرفته است.

مقاومت پایان رژیم‌های متجاوز است

رضایی یادآور شد: امروز دبیرکل سازمان ملل برای موارد بسیار نادری اعلام کرده که صلح و امنیت جهانی به دلیل حملات اسرائیل به غزه به خطر افتاده و این حادثه بزرگی است که مقاومت به وجود آورده و این مقاومت هم از ایران ناشی شده است.

وی تصریح کرد: مقاومت، پایان رژیم‌های متجاوز، اشغالگر، مستکبر و پایان ظلم و ستم و است، مقاومت امرز راه سربلندی گسترش و توسعه است.

مقاومت راه نجات کشورهای اسلامی

رضایی با اشاره به اینکه باید درس‌های بزرگی از شهدا بگیریم، عنوان کرد: شهدا درس مهمی به همه ما دادند و آن در این است که مقاومت راه نجات کشورهای اسلامی است.

وی تاکید کرد: هزینه مقاومت بسیار کمتر از تسلیم شدن است، در دوره‌های مختلف فاجعه بسیاری در تاریخ تمدن ایران به خاطر تسلیم شدن در برابر آمریکا و شوروی و انگلیس و … به بار آمد و اگر ملت ایران امروز مقاومت می‌کند به این دلیل است که می‌داند که هزینه مقاومت کمتر از تسلیم شدن‌هایی است که تاریخ و فرهگ ما را از بین بردند.

رضایی با تاکید بر اینکه مقاومت امروز به یک نظریه و یک تمدن تبدیل شده است، افزود: تمدن و فرهنگ و اقتصاد ملت ایران در ادوار مختلف تاریخ به واسطه تسلیم شدن در برابر قدرت‌ها تاراج شده و امروز ملت ایران این تجربه را دوباره تجربه نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مردم یزد به خاطر حضور در مراسم استقبال شهدای گمنام قدردانی کرد و گفت: بارها و بارها غیرت و شجاعت جوانان یزدی را در برهه‌های مختلف به ویژه در جنگ تحمیلی دیدم و این روحیه شهادت پروری و شهادت طلبی شما جای قدردانی دارد.

کد خبر 5960305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha