۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶

مراسم گرامیداشت روز دانشجو باعنوان «تولد یک مرگ» در ری برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز دانشجو باعنوان «تولد یک مرگ» در ری برگزار شد

ری- مراسم گرامیداشت روز دانشجو باعنوان «تولد یک مرگ» باحضور دانشجویان و مسئولین در شهرری برگزار شد.

‌به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با فرارسیدن ۱۶ آذرماه مراسم گرامیداشت روز دانشجو باعنوان «تولد یک مرگ» با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان تهران و مسئولین ملی و استانی در آستان مطهر امامزاده عبدالله (ع) شهرری برگزار شد.

این مراسم همزمان با فرارسیدن ۱۶ آذرماه مراسم گرامیداشت روز دانشجو و با عنوان «تولد یک مرگ» برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم طی سخنانی گفت: شهدای دانشجو که در آستان امام زاده عبدالله «ع» به خاک سپرده شدند، جاودانه هستند زیرا که آغازگر جنبشی مهم بودند.

حجت الاسلام مصطفی رستمی افزود: دکتر شریعتی در خصوص عظمت کار این دانشجویان صحبت‌هایی داشته و متذکر شده باید زنده بمانم و این آتش نفرت از سلطه را را در دل خودم زنده نگه دارم.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه گفت: شهید چمران نیز در روز واقعه ۱۶ آذر حضور داشته و روایتی از این ماجرا دارد که با خواندن آن کام تلخ دانشجویان را در آن زمان درک خواهیم کرد.

رستمی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ از ظلمی که بر مردم صورت می‌گرفت دلخور بودند و از استقبال کودتاچیان گلایه داشتند.

لازم به ذکر است در انتهای این مراسم مزار مطهر شهیدان احمد قندچی، مهدی شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا از شهدای حادثه شانزدهم آذر ۱۳۳۲ مدفون در آستان مطهر امامزاده عبدالله علیه السلام شهرری با حضور مسئولین و دانشجویان عطرافشانی و با نثار شاخه‌های گل به مقام شامخ تمامی شهدای والامقام مبارزه با ظلم و استکبار و دفاع از استقلال و آزادی میهن اسلامی ادای احترام شد

کد خبر 5960414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha